Фармацевти: Няма засечени фалшиви лекарства у нас

Фармацевти: Няма засечени фалшиви лекарства у нас Булфото (архив)
0

От инициативния комитет от магистър-фармацевтите разпространиха отворено писмо до медиите по повод информацията за засечени фалшиви лекарства у нас.

„Във връзка с прилагането на Директивата за предотвратяване навлизането на фалшифицирани лекарства и осигуряване на снабдяването на пациентите с автентични лекарствени продукти, от името на Инициативен комитет от магистър-фармацевти бихме искали да обърнем внимание на медиите, пациентите и аптеките на следните аспекти:

Относно поднесената в медиите информация, че системата за верификация е „засякла“ 4 опаковки фалшифицирани лекарствени продукти в началото на май, считаме, че същата, към настоящия момент, е подвеждаща.

Според Делегиран регламент 2016/161, всеки който преопакова лекарства, както в случая изнасящата за Холандия българска фирма, е длъжен да постави нови равностойни индивидуални идентификационни белези генерирани от системата, която след това трябва да ги разчете, а тя не е успяла. Това е ясен сигнал, че дори на Европейско ниво тази система все още не е сработила и дава грешки. Това е така, защото по настояване на Европейската агенция по лекарствата, фирмата производител на лекарството доказва, че те са истински и оригинални, но проблема е в кода генериран от системата! Но дори и в случай, че хипотетичният износ на 4 опаковки фалшифицирани лекарствени продукти e факт, това е пренебрежимо ниско и не обоснова извод за наличие на фалшиви лекарствени продукти на територията на България. Напротив, такива няма! Още повече!

На фона на милиардите опаковки преминали през системата за верификация на лекарствата в цяла Европа, от 9 февруари до сега, няма засечено нито едно фалшиво лекарство. Относно твърденията за готовност за свързване със системата по верификация, по данни, получени от 22 регионални фармацевтични колегии, включително на териториите на област София и област Пловдив, а особено на териториите на малките населени места, аптеките масово нямат готовност, нито възможност за свързване. Липсата на електронна свързаност е налице, поради технически, икономически и фактически затруднения.

2 С оглед на горното и предвид обективния факт, че липсва готовност от страна на 80% от аптеките на територията на България, следва да се позовем на официално писмо с Изх.No05- 00-2/01.02.2019г., изпратено до нас, от Министъра на здравеопазването, в което е изложено, че се очертава 2019 г. да бъде преходна за процеса на верификацията и неговото стартиране не трябва да затруднява работа на аптеките и достъпа на пациентите до лекарствени продукти.

В тази връзка обръщаме внимание, че само през месец Август 90 аптеки на територията на страната са затворили, което със сигурност затруднява достъпа на пациентите до лекарствени продукти. Ето защо, бихме искали да се позовем на изказване на Министъра на здравеопазването - г-н Кирил Ананиев, пред Народното събрание на Република България, публикувано и на интернет страницата на Министерството на здравеопазването, съгласно което по думите на министъра няма да бъдат налагани санкции на аптеки за период от поне 6 месеца.

Апелираме за разширително тълкуване на това изявление, като минималният по смисъла по-горе срок от 6 месеца, се счита за удължен до обективната възможност на аптеките да бъдат свързани и системата по верификация да функционира ефективно. Призоваваме още, Министерство на здравеопазването, като представител на българската Държава, да поеме своят ангажимент по въвеждането и влизането в сила на Директивата за предотвратяване навлизането на фалшифицирани лекарства, като подпомогне аптеките. В свое писмо до нас, Европейската Комисия съветва това да се осъществи, посредством проучване на възможностите предложени от структурните фондове на Европейския съюз, чрез Службата за подкрепа на структурните реформи (SRSS), по отношение обновяване и подготовка на инфраструктурата необходима за изпълнение на Директивата.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.