Тръмп на срещата Г-7 след миналогодишните сътресения 

Тръмп на срещата Г-7 след миналогодишните сътресения  Getty Images/Guliver
1

Макар Франция да се опитва да акцентира върху икономическите неравенства, срещата на върха на Г-7 този уикенд вероятно ще бъде доминирана от президента на САЩ Доналд Тръмп и споровете, които той води с континентална Европа, както и от надвисналата заплаха от митата. Опасенията от рецесия обаче може да помогнат духовете да се поуспокоят, пише ДПА.

В края на миналата среща на върха на Г-7 Доналд Тръмп шокира останалите световни лидери, като пусна съобщение в Туитър от самолета си, че няма да подкрепи съвместната заключителна декларация.

Икономическият съветник на Тръмп, Питър Наваро, тогава трябваше да се извини за думите си, че има "специално място в ада" за Джъстин Трюдо и за това, че обвини канадския премиер, който бе домакин на срещата, в опит да нанесе удар в гърба на американския президент.

Тръмп напусна срещата на върха по-рано, за да се срещне в Сингапур със севернокорейския диктатор Ким Чен-ун на събитие, върху което имаше повече контрол и бе съсредоточено повече върху него и неговата програма.

Тази година срещата на лидерите на водещите световни демократични икономики може просто да пропусне съвместната декларация, както и годишния ритуал да се постигат компромиси по заключителното съвместно комюнике в малките часове на деня. Не може да има борба за документ, който не съществува.

С наближаването на тази среща на върха в Биариц, Франция, предстоящите битки на Тръмп в областта на търговията и дигиталната търговска дейност с отдавнашните му европейски партньори вероятно ще заемат значително място, макар че той може да намери приятел в лицето на Борис Джонсън, новия британски премиер и твърд привърженик на Брекзита.

САЩ ще решат до ноември дали да наложат мита на европейските автомобилопроизводители, които могат да имат сериозни отрицателни последици за страни като Германия, намираща се на ръба на рецесията.

Освен това Тръмп има куп проблеми за изясняване с домакина - френския президент Еманюел Макрон. Американският държавен глава заплаши да въведе мита за френските вина, а още по-важното е, че изглежда готов да вземе ответни мерки срещу закона за т.нар. дигитален данък, приет от Париж.

Белият дом е на мнение, че данъкът нечестно ще нанесе удар върху американските технологични гиганти.

Тръмп заяви, че ако някой трябва да събира приходи от тези компании, то това е федералното правителство на САЩ на първо място, а след това чуждестранните играчи. Според европейските и други страни тези корпорации печелят на техните пазари и затова трябва да плащат данък на място.

Дигиталният данък, наред с нарастващата роля на дигитални и криптовалути като Libra, която Facebook планира да пусне догодина, вероятно ще бъдат обсъдени от световните лидери.

По-големи въпроси като световната финансова стабилност все по-често се обсъждат в по-широкия формат Г-20, включващ и Китай.

Американският президент тръгва за срещата от 24 до 26 август в Биариц на фона на продължителните и упорити опасения в САЩ, че икономиката на страната му може да е прегряла през неговото управление и се насочва към период на стагнация, ако не и рецесия.

В сутрешни политически предавания по телевизията в неделя съветници от Белия дом твърдо подчертаха, че икономиката процъфтява.

Да не се страхуваме от оптимизма, каза Лари Къдлоу, водещ съветник на президента, приветствайки "разбиващите" икономически данни. "Със сигурност не виждам рецесия", заяви той.

Къдлоу, разбира се, направи подобни прогнози и при навлизането в спада от 2007 година, който се превърна в световна икономическа криза, чиито последици все още се усещат сред американската работническа класа.

Макрон обяви като тема на срещата на върха икономическото равенство, което изглежда е опит да се даде нов тласък на мултилатерализма и да се усъвършенства глобализацията.

Либералният международен ред понесе сериозни удари върху репутацията си особено от протекционизма на Тръмп и оттеглянето на САЩ от международни споразумения като Парижкото споразумение за климата. Един проблем за Тръмп на дипломатическо ниво е, че не успя да създаде ясна коалиция от американски съюзници срещу Китай, като в същото време администрацията му поставя все по-солидни основи за търговка война с втората по големина икономика в света.

Водещите европейски икономики не последваха Белия дом в отношението му към Huawai, китайския технологичен гигант, който Вашингтон постави в "черния си списък", или пък към китайските проекти за развитие.

САЩ се затрудняват и да убедят европейските и други държави да се включат в американската програма "максимум натиск" върху Иран, а специално Макрон се опитва да спаси ядреното споразумение от 2015 година, от което Тръмп излезе едностранно миналата година. Тръмп критикува френския президент за усилията му.

Миналата година германският канцлер Ангела Меркел определи туита на Тръмп, че оттегля подписа си от заключителната декларация като "малко депресиращ" след изнурителната работа, която бе свършена за окончателното оформяне на комюникето.

Тази година най-добрият възможен вариант за Г-7, поне за домакина, може да е този, при който има положителни двустранни преговори. Тези дискусии "очи в очи" станаха ключов инструмент на тези срещи на върха.

1

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2019.08.22 | 16:33

    И пак няма нищо съществено за връщането на Алкашия в редиците на Г-8 , само голи фрази на дядя Дончо !! Да полудее човек от пренебрежението на великите икономики малко е !!

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.