Мария Габриел: Ролята на европейските регулатори е ключова в борбата с дезинформацията

Мария Габриел: Ролята на европейските регулатори е ключова в борбата с дезинформацията Представителство на ЕК в България
0

Българският еврокомисар за цифровата икономика и общество Мария Габриел откри в Братислава годишното пленарно заседание на ERGA – Групата на европейските регулатори за аудиовизуални медийни услуги. Това съобщиха от пресцентъра на Представителството на ЕК в България.

Дебатът се фокусира върху новата, по-голяма роля на независимите регулатори след преразглеждането на Директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Групата на регулаторите обсъди с комисаря и доклад за изпълнение на ангажиментите, които поеха по отношение равенството между половете в медиите. На оценката им за случаите на дезинформация по време на европейските избори бе отделена специална сесия.

„Намираме се в повратен момент. Успешното транспониране на преразгледаната Директива за аудиовизуалните медийни услуги върви ръка за ръка с по-отговорната роля на регулаторите. Диалогът между регулаторите е много важен за прагматичното прилагане на директивата във всички държави членки“, заяви Мария Габриел.

Българският еврокомисар постави на обсъждане с регулаторите и въпроса за борбата срещу дезинформацията, който е на челно място в дневния ред на европейските институции.

„Наясно сме, че това е ново поле за някои от регулаторите. Наясно сме също така, че участието на регулаторните органи в процеса на наблюдение изисква не само време и ресурси, но и амбиция и творчество. Борбата срещу дезинформацията дава възможност на нашите граждани да имат критичен поглед върху медийното съдържание. По тази причина в преразгледаната директива за първи път са включени правни задължения за държавите членки и платформите за споделяне на видео по отношение на медийната грамотност. В целия този процес регулаторите трябва да имат важна роля“, наблегна Мария Габриел.

Специално внимание беше обърнато и на въпроса за ролята и представителството на жените в аудиовизуалния сектор. По искане на българския еврокомисар, групата на европейските медийни регулатори направи проучване за представителството на жените в медиите, стереотипите в представянето на техния образ в рекламата, както и за добрите практики. Данните, които залегнаха в доклад на Европейската платформа на регулаторите, показаха, че жените понастоящем са по-слабо представени в аудиовизуалната медийна индустрия от мъжете. В резултат на това, редица регулатори се ангажираха да работят за по-добро представителство на жените в аудиовизуалния сектор.

Мария Габриел поиска следващия доклад на групата с препоръки за действие да бъде представен през октомври.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.