Фейсбук с нови средства за борба с намесата в изборите

Фейсбук с нови средства за борба с намесата в изборите Pixabay
0

Социалната мрежа Фейсбук обяви днес в Брюксел, че през март ще задейства "нови средства" за борба с намесата в европейските избори в края на май 2019 г. Така компанията ще отговори на безпокойствата на обществеността и по-специално на тези на Европейската комисия, предадоха световните агенции. 

В началото на декември ЕК отправи призив за мобилизация срещу дезинформацията. Днес Ник Клег, който неотдавна беше назначен във Фейсбук на поста директор по глобалните въпроси, каза, че новите средства за борба срещу намесата в изборите ще бъдат задействани в края на март. Компанията ще направи освен това политическите реклами във Фейсбук по-прозрачни.

Новите средства ще са сходни с тези, възприети в САЩ от компанията за изборите в средата на мандата миналата година. Според тези мерки всички политически реклами ще се складират в достъпна за обществеността база данни за период до 7 години. В тази база ще има информации за похарчените пари за рекламите, за това кой плаща за тях, данни за онези, които са видели рекламите, вкл. за възрастта, пола и местоположението на тези хора.

Новите средства ще обхващат и онези реклами, които не подкрепят експлицитно даден кандидат или политическа партия, но са фокусирани върху силно политизиращи теми като например имиграцията.

Фейсбук ще създаде и два нови регионални оперативни центъра, които ще се фокусират върху наблюдението на свързано с изборите съдържание. Те ще бъдат в офисите на компанията в Дъблин и в Сингапур. Тези центрове ще осигурят и защита срещу фалшивите новини, срещу езика на омразата или срещу прендамереното разубеждаване на дадена група от хора да гласуват.

Ник Клег обясни, че всеки, който иска да прави кампания и да публикува реклами във Фейсбук ще трябва да получи разрешение за това от компанията.
Клег опроверга твърденията, че Фейсбук продава данни на потребители.

Представителят на Фейсбук каза, че неговата компания няма намерение да променя досегашния си модел, при който само рекламите се финансират, и да го замени с модела на платени услуги."Ние искаме Фейсбук да бъде универсална услуга. Ние вярваме, че всеки трябва да може да бъде свързан с всеки. Най-добрият начин да направим това е да предложим услугата безплатно и нашият модел на рекламиране ни позволява да правим точно това", каза Клег.

Ник Клег бе назначен на поста директор по глобалните въпроси във Фейсбук миналата есен. Той е бивш британски вицепремиер. 

Фейсбук бе обект на остри критики заради това, че не успя да разкрие кампании за манипулиране на американския електорат за изборите през 2016 г. Тези кампании са приписвани на Русия. Репутацията на Фейсбук бе помрачена и от скандала с аналитичната компания Кеймбридж аналитика. Скандалът беше свързан с използване на лични данни на потребители на Фейсбук за политически цели, без потребителите да са били информирани за това.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.