ООН: Повишаване на американските мита за Китай ще причини световен икономически спад

ООН: Повишаване на американските мита за Китай ще причини световен икономически спад pixabay
0

Плановете на САЩ за повишаване на тарифите върху вноса от Китай през следващия месец може да предизвика световен икономически спад и да позволи на други страни да поемат около 200 млрд. долара от китайския износ, показва проучване на агенцията за търговия и развитие към ООН UNCTAD, съобщава Ройтерс.

През миналата година Съединените щати наложиха допълнителни мита между 10 и 25 процента върху вноса на китайски стоки за 250 млрд. долара като наказание за това, което САЩ наричат нелоялни търговски практики, заплашвайки да повишават 10-процентните мита до 25% от 1-ви март, ако до тогава не бъде постигнат значителен напредък в търговските преговори между двете водещи световни икономики, припомня БНР.

"Последствията от подобни мита ще бъдат огромни", посочи на пресконференция Памела Кок-Хамилтън, ръководител на международната търговия в UNCTAD.

"Последиците за цялата международна търговска система ще бъдат силно отрицателни", предупреди тя. Според нея повишаването на американските тарифите и ответната стъпка от страна на Китай ще предизвикат икономически спад с оглед на нестабилността на финансовите и на пазарите на суровини, докато предприетите от компаниите стъпки за адаптиране ще окажат натиск върху световния икономически растеж.

"Ще има валутни войни и девалвация, стагфлация, водеща до загуба на работни места, по-висока безработица и по-важното - опасността от заразен ефект, или това, което наричаме реакционен ефект, което ще доведе до каскада от други мерки, изкривяващи търговията", отбеляза Памела Кок-Хамилтън.

По-малките и по-бедните страни ще се мъчат да се справят с такива външни шокове, допълни тя. По-високата цена на търговията между САЩ и Китай ще накара компаниите да се отклонят от сегашните източноазиатски вериги за доставки, но въздействието на тарифите няма да облагодетелства американските фирми. Според изследването на UNCTAD американските компании ще успят да "уловят" само 6% от засегнатия китайки износ за 250 млрд. долара, докато китайските фирми ще запазят 12% въпреки по-високите разходи за търговия. Други държави биха "уловили" приблизително 82% от стойността на китайския износ за 250 млрд. долара и 85% от американския износ за 85 млрд. долара, засегнат от високите митнически тарифи.

"ЕС ще успее да овладее 70 млрд. долара от търговията между САЩ и Китай. Всяка една от държавите като Япония, Мексико и Канада пък ще хванат над 20 млрд. долара", сочи проучването на UNCTAD.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.