Те изглеждат като клоуни и това кара хората да ги подценяват

Те изглеждат като клоуни и това кара хората да ги подценяват Getty Images/Novini.bg
0

Те изглеждат като клоуни и това кара хората да ги: 

а). харесват; 
б). подценяват. 

Като мнозина си казват: поне ще се посмеем, не може тоя „образ“ да е лош, нали?... най-много „смотан“, но не и лош или страшен.

Грешка и по двете точки. Спомнете си „То“ на Стивън Кинг. 

В реалността това са добре изработени маски на психопатични нарциси. 

Да прегледаме, за минута, какво пише в Encyclopedia of Mental Disorders относно признаците, които проявяват психопатите, по които всъщност можем да ги разпознаем (спестявам ви точковата система на оценяване):

- сладкодумен, с повърхностен чар;

- грандиозна самооценка;

- патологичен лъжец;

- манипулатор;

- липса на чувство за вина или съжаление;

- липса на емпатия;

- паразитиращ начин на живот;

- слаб контрол на поведението;

- сексуален промискуитет (безразборност); 

- липса на реалистични краткосрочни планове;

- импулсивност;

- безотговорност[…]

Има ли смисъл да се задълбочаваме точка по точка, за да разберем, че дадени лидери (за които предполагате, че говорим, гледайки откриващата снимка) са всъщност… ами може и да не са такива, но…

… но определено проявяват определени симптоми да антисоциално девиантно поведение. 

 

- липса на реалистични краткосрочни планове – Тръмп иска стена на границата с Мексико, за която е готов да потроши баснословна цена, уверявайки ни, че това ще направи Америка велика отново; Борис Джонсън вярва, че Brexit ще възстанови величието на Британия, а хората гледат и на двамата както човек гледа на пиян фен от публиката до ринга, който крещи, че ще пребие Майк Тайсън. 

- сексуален промискуитет (безразборност) – E… Тръмп е известен с това, че е засечен и записан как казва за жените, че хич не му пука – понеже е известен (това беше преди да стане президент)… се възползва и ги сграбчва за… всъщност каза: Grab them by the pussy – не искам аз да съм този, който ще ви го превежда, питайте Google. 

 

Безотговорност, паразитиращ начин на живот, сладкодумен, патологичен лъжец, грандиозна самооценка… дори не знам откъде да започна! 

Правителството на Британия ще похарчи 2,1 милиарда (правилно прочете: МИЛИАРДА) лири за спешен фонд за евентуален (най-вероятен) Brexit без сделка. Простите сметки сочат, че с тази сума всяка една медицинска сестра в Обединеното кралство може да получи 10-процентно увеличение на заплатата. 

И докато Британия потъва, все повече полицейски началници алармират за повишен риск от насилие сега; и от липса на съдействие с Европейските служби в бъдеще, все повече семейства губят спестяванията си, Борис Джонсън решава да похарчи 100 млн. лири само за реклама на Brexit без сделка. Тоест – 100 милиона за прах в очите, за упойка – да ги боли по-малко, докато им режат здравия крак, за… схванахте идеята!

В САЩ насилието на бели расисти се засили с идването на власт на Тръмп. Тръмп нарича мексиканците „изнасилвачи“, докато се опитва да пробута детинска си идея за стена, набива в главите на хората, че са заплашени от инвазия, открито нарича афроамериканците „негри“, както описват бивши служители на Белия дом и членове на кабинета. 

Тръмп обаче реши, че трябва да осъди белия расизъм и да се направи на света вода ненапита. 

Да, реално той не е казал в пряк текст: убийте ги. Факт е обаче, че убиецът от Ел Пасо е бил фен на Тръмп, както и много от задържаните през последните две години обикновени побойници, които са нападали цветнокожи по улиците в Америка. 

Да, реално Тръмп не е дръпнал спусъка; реално Тръмп не е убил никого. Знаете ли кой още не е убил никого, но е бил чудесен вдъхновител?

Чарлс Менсън. 

За първите 216 дни на 2019 г. в САЩ имаше 251 масови стрелби с жертви. 

Междувременно плямпането в стил „Да направим Америка отново велика“ и реторика, напомняща тази на нацистката партия, възкачи патриотарството на пилон и превърна символиката на държавността в сектантство. 

Мъж в Монтана удари и счупи черепа на 13-годишно дете по време на щатски панаир и родео, защото момчето не си свалило шапката по време на националния химн, с което показало „неуважение“. Детето е получило кръвоизлив от ушите и е загубило съзнание. 

Съвсем официално лобито на Националната оръжейна асоциация (NRA) налива стотици милиони в спонсорство на Републиканската партия (партията на Доналд Тръмп), както и съвсем официално – включително чрез реклами по медиите – NRA иска да се охлаби ОЩЕ повече контролът върху оръжията. Всъщност… след всяка масова стрелба в САЩ, NRA и нейните най-върли фенове започват да говорят за още по-голямо въоръжаване, за да можели, видите ли, да се защитават от стрелците. После… 

… после се оказва, че стрелците все са хора с дълга история в средите на NRA. 

На това му се казва да наливаш масло в огъня и на света няма по-добро описание на въпросната метафора. 

Нарцисите, психопатите, социопатите – имат един чудесно премерен ход за пречупване и на последната ви защита. Изричането на гигантски лъжи, за които знаете, че са лъжи, но после така усърдно, хладнокръвно и систематично започват да ги защитават, че ви карат да се усъмните в реалността. Веднъж случило се това, вие ще се съмнявате винаги в реалността и така ще отворите вратата на техните „истини“. 

Тръмп нарича едни от най-добрите медии в света Fake news

Тръмп нарича Глобалното затопляне фалшиви новини, измислица, лъжа… вероятно това няма нищо общо с лобито на корпорациите, сочени за най-замърсяващите планетата. И упорито и систематично защитава „тезата“ си. Разбира се, без научни сведения, с които да подплати, не. Защитава с: „няма пък, няма пък, няма пък, няма пък вие да ми кажете!“ 

През 2017 г., по време на една доста студена зима в Североизточните щати, се изцепи, като двойкаджията на класа, и каза, че трябвало сега да се появи малко от „доброто старо Глобално затопляне“. Дони се опита да е забавен, но учените му обясниха, че студът в САЩ е част от климатичните промени, които отрича, а самата планета му поднесе малко от онова „добро старо Глобално затопляне“: „Юли в Аляска е бил най-топлият месец в САЩ, откакто се водят подобни статистики“. 

Още преди повече от 50 години Хънтър С. Томпсън предсказва идването на власт на човек като Тръмп. В книгата си „Ангелите на ада“ той описва зараждането и развитието на цели групи от недоволни изоставащи от цивилизацията, технически неграмотни, неуки, враждебни към всичко и всички американци, търсещи мъст, без да знаят от кого и затова се хвърлят фанатично в насилие срещу всичко. 

Еволюцията на този тип групи логично доведе до избирането на един подобен на тях лидер, влюбен в омразата. 

Още през 1989 г. Тръмп се заиграва с омразата и разбива живота на няколко човека. Петима младежи са арестувани за изнасилването на Триша Мейли. Тръмп започва кампания, използвайки и медиите, за да ги очерни и дори говори за смъртна присъда. Магистратите са смачкани от обществения натиск. Петимата са осъдени и лежат в затвор, докато не се оказва, че извършителят е съвсем друг. Това става през 2002 г. Адвокатът на набедените обвинява кампанията на Тръмп за основен виновник клиентите му да лежат години в затвора без вина. До ден днешен Тръмп не се е извинил на никого. 

Днес Тръмп отново иска федерално възстановяване на смъртното наказание. 
 

Избори

Спорт

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.