Международният конкурс за дизайн Roca One Day Design Challenge с второ за България издание на 9 ноември 2019

Международният конкурс за дизайн Roca One Day Design Challenge с второ за България издание на 9 ноември 2019
0

9 октомври 2019. Вече е ясна датата на второто за България издание на международния конкурс за дизайн Roca One Day Design Challenge – 9 ноември 2019. Мястото е корпоративната изложбена зала на Roca – Експо Баня София, на Мария Луиза 16, в София.

Roca One Day Design Challenge се организира от Roca, световен лидер в сектора за продукти за банята. Той предизвиква студенти и млади професионалисти до 30-годишна възраст от секторите дизайн и архитектура да създадат, само един за ден, оригинални решения и иновативни концепции за банята. Поради ограничения във времето характер, конкурсът е един от най-вълнуващите в сферата на дизайна. Той се разраства в международен мащаб, а целта е да се превърне в референтна точка за младите дизайнери и архитекти.

Участниците проектират продукт, по задание, което се обявява в началото на деня. Задачата е свързана с банята. Състезателите работят в определен срок, в екип до двама. Най-важните аспекти, които журито трябва да вземе предвид, са оригиналност, дизайн и приложимост на предложените решения. Конкурсът предлага на младите студенти и професионалисти опита да предизвикат себе си да създават и развиват най-иновативни идеи.

Проектите в конкурса ще бъдат оценявани от авторитетно жури. В него влизат петима доказани професионалисти в своите области, носители на редица награди за дизайн и архитектура: Илиан Милинов, получил 4 пъти отличието RED DOT design award, основател на  Ilian Milinov Studio; Доц. д-р арх. Орлин Давчев, зам.-декан по учебната дейност в Архитектурен факултет, Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), София; Доц. д-р Георги Червендинев, ръководител на катедра Инженерен дизайн в Технически университет – София; Гл.ас. д-р Иво Попов, преподавател в департамент „Дизайн“ и доктор по дизайн в Нов български университет; и Веселин Симов, Мениджър маркетинг на Roca за Югоизточна Европа, в качеството му на представител на Международна фондация We Are Water.

За участие в конкурса младите таланти трябва да се регистрират предварително на http://www.onedaydesignchallenge.net/en/contests/bulgaria/bulgaria-2019

В първото издание за България през 2018 год. се регистрираха над 170 млади дизайнери и архитекти, които създадоха интересни и конкретни проекти, които впечатлиха журито. Повече от атмосферата на събитието може да се види тук: https://www.facebook.com/pg/ExpoBathSofia/photos/?tab=album&album_id=2150496481633471

Предизвикателствата пред участниците във второто издание ще бъдат още по-вълнуващи. Освен много емоции и нови контакти, конкурсът осигурява награден фонд в размер на 4200 лв. и възможности за участие в уоркшоп за дизайн и архитектура през 2020 г. Паричната награда за най-добрия проект възлиза на 2000 лв., 1000 лв. е втората награда, а 600 лв. са за третото място. Предвидена е и специална награда от 600 лв., осигурена от фондация We Are Water, която има за цел да осъществява проекти, свързани с опазването на водните ресурси на планетата.

Победителите във второто издание на Roca One Day Design Challenge ще участват и на големия финал на международното състезание в Барселона, като всички разходи за това ще бъдат поети от организаторите, а участващите млади дизайнери ще имат възможност за международна изява пред авторитетно жури от водещи световни архитекти и дизайнери.

Международен характер

Конкурсът Roca One Day Design Challenge има силен международен характер. Създаден в Испания през 2012 г., седем години по-късно състезанието е в пълна експанзия и се организира още в Полша, Русия, България, ОАЕ, Оман, Шанхай, Хонг Конг, Сингапур, Индонезия, Австралия, Анжертина, Малайзия. За да подпомогнат и подкрепят младите таланти, членове на журито са известни професионалисти от всяка страна. Те оценяват оригиналността, креативността и приложимостта на идеите, създадени само за няколко часа.

Конкурсът се провежда в съответствие с Целите за устойчиво развитие на ООН. Българското издание на конкурса One Day Design Challenge се провежда в партньорство с: Dibla, КАБ и АИДБ.

За повече информация относно състезанието посетете официалния уебсайт на конкурса www.onedaydesignchallenge.net.

За Roca

Roca е компания за дизайн, производство и търговия на продукти за баня, подови и стенни керамични облицовки, в услуга на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн. Създадена е през 1917 г., когато семейство Roca започва строеж на първата фабрика в Гава (Барселона). За повече от 100 години дейност, компанията има над 22 600 служители, 78 производствени предприятия и оперира в над 170 държави на пет континента.
www.roca.bg

Експо Баня София

Българската изложбената зала на Roca е част от световната верига изложбени центрове Roca, вдъхновени от една и съща идея - за приемственост и развитие, за традиция и иновация. През последните години Експо Баня София се утвърди като едно от предпочитаните алтернативни културни пространства в столицата. Това е некомерсиално пространство, в което е организирана постоянна експозиция от изделия за банята, създадени от именити световни дизайнери и студиа, с които работи компанията Roca. От своето откриване през 2007 г. изложбената зала на бул. Мария Луиза 16, се превърна в място за интересни и разнообразни срещи с родната и световна култура и изкуство. Залата е домакин на редица културни събития, изложби графика и живопис, фотоизложби, семинари, форуми за архитектура и дизайн, концерти, театрални представления, както и сцена за новаторски проекти.

Информация за събитията в изложбената зала Roca е публикувана на интернет страницата на Рока България и на страницата на Експо Баня София във фейсбук.
http://www.facebook.com/ExpoBathSofia

We Are Water Foundation

Фондация We Are Water има две основни цели. Първата е да повишава осведомеността и да насърчава дебат сред обществеността и организациите за необходимостта от създаване на нова култура на водата, за да се постигне справедливо развитие и устойчивото управление на световните водни ресурси. Втората цел е да се извърши цял набор от действия, които да се противопоставят на негативните ефекти от липсата на адекватни водни ресурси. Областите на дейността на фондацията включват участие в проекти за инфраструктура, образование, здравеопазване и научни изследвания, съсредоточени в най-нуждаещите се райони в света.
www.wearewater.org

ЗА ЖУРИТО

Доц. д-р арх. Орлин Давчев, зам.-декан по учебната дейност в Архитектурен факултет, Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), София и преподавател в катедра „Интериор и дизайн за архитектурата“. Арх. Давчев е и основател на Архитектурно студио MIODESIGN. Водещата посока в професионалната му работа е реализация на емоционална, устойчива и иновативна архитектура, носеща посланията на своето време, авторски характер и уважение към заобикалящата среда. В практиката му са реализирани широка гама жилищни, обществени и индустриални проекти в областта на архитектурата, интериора и дизайна. Той е получил множество награди и номинации от национални и международни конкурси. Също така взима участие в значими национални и международни научни форуми, експертни комисии и журита. Арх. Орлин Давчев е автор на множество научни публикации, монографии, книги и учебници. Основните му интереси в изследванията са фокусирани в областта на дигиталните технологии в архитектурата, параметричния дизайн, бързото прототипиране, интерактивната архитектура и морфологичната оптимизация.

Доц. д-р Георги Червендинев, ръководител на катедра Инженерен дизайн в Технически университет – София. Образованието му включва Интериорен дизайн в Техникум по дървообработване и вътрешна архитектура, магистърска степен по двигатели с вътрешно горене в  Технически университет – София и докторантура в научна специалност Ергономия и промишлен дизайн. Той е автор на няколко патента в областта на автомобилния и продуктов дизайн, както и на реализирани прототипи като градски електромобили, интериорни и екстериорни мебели и др.

Гл.ас. д-р Иво Попов, преподавател в департамент „Дизайн“ и доктор по дизайн в Нов български университет. Член е на Съюза на Българските художници, секция „Рекламен дизайн“. Член и съучредител на Камарата на дизайнерите в България. Основните му изследователски интереси са в областта на експозиционния, графичния и интериорния дизайн. Има участия в научни конференции, както и публикации в научни издания в България. Проектирал е експозиционния дизайн на над 50 изложбени щандове, художествени галерии и музей у нас и в чужбина. Има над 30 спечелени конкурса за цялостен корпоративен стил. Спечелил е голямата награда за най-атрактивен изложбен щанд MachTech & METAЛ 2012,  Интер Експо център – София. Проектирал е интериорният дизайн на много обществени и частни пространства.

Илиан Милинов, основател на  Ilian Milinov Studio. След десетки международни отличия, сред които и 4  RED DOT design award, Илиан Милинов е пример за български дизайнер, който спокойно може да бъде наречен успешен. Mисията му е да прави дизайн, който “решава проблеми”, като например окачваемия сгъваем стол Hang Stool или проектът Seattable, който реализира за ORT. Продуктите му варират от тест за бременност, през спортен автомобил и табуретка до медицинска техника и устройство, което да преобразува кинетичната енергия от детска люлка в wi-fi.

Веселин Симов, Мениджър маркетинг на Roca за Югоизточна Европа. Същевременно с това, Веселин Симов отговаря за продажбите на различните марки на Група Roca (Roca, Fayans, Laufen) в редица държави от региона, сред които България, Гърция, Македония, Албания, Малта, Кипър. Вече почти 30 години професионалният път на Веселин Симов е свързан с Roca, доста преди компанията да стъпи официално на пазара у нас. Професионалист с няколко разнопосочни образования и опит в различни сфери на бизнеса и дипломатическите отношения, Веселин има глобален, философски подход към продукта, маркетинга и продажбите, който се опитва да предаде и на хората в многобройния екип, който ръководи. В журито на One Day Design Challenge той представлява международната Фондация We Are Water, основана по инициатива на Roca Group.

 

0

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.