"Барометър": ГЕРБ - 22%, БСП - 16,9%, ДПС - 5,6%, ВМРО - 5,3%, ако парламентарните избори бяха днес

"Барометър": ГЕРБ - 22%, БСП - 16,9%, ДПС - 5,6%, ВМРО - 5,3%, ако парламентарните избори бяха днес Барометър България
17

В средата на летния сезон, горещ както откъм температури, така и откъм политически и обществени страсти, "Барометър България" проведе бързо телефонно проучване на нагласите на българите – електорални и житейски.  Участниците в анкетата бяха питани дали са доволни от финансовото си положение и ако днес се провеждат парламентарни избори, за коя политическа формация биха гласували, съобщиха от пресцентъра на „Барометър България“.

1. Доволни ли сте от финансовото си положение?

В сезона на почивка и отпуск българите имат ясно изразена оценка за собствената си финансова ситуация, като процентите доволни/недоволни са почти изравнени. За 42,1% от анкетираните финансовите средства, с които разполагат, са удовлетворителни. Традиционно лятото е сезон на по-позитивни нагласи, в който хората са в добро настроение и с положителни очаквания. Лятната почивка обаче не е достатъчна причина за оптимизъм за 39,2%, които не са доволни от финансовото си положение и биха желали да е по-добро. Едва 18,7% не могат да изразят мнение по темата.

2. Ако парламентарните избори бяха днес, за кого бихте гласували?

След отминалия парламентарен сезон, който бе изпълнен със скандали и противоречия, зададохме на нашите респонденти и въпрос за техните електорални нагласи. За мнозинството анкетирани водеща политическа сила остава ГЕРБ с относително стабилни позиции (22%). Традиционно са следвани от БСП с 16,9% като за момента не се наблюдава динамика в „ножицата“ на одобрението между двете политически сили, регистрирана при последните избори за Европейски парламент. На трето място е ДПС с 5,6%, като трябва да се отбележи, че според спецификата на електората на Движението точният процент на одобрение е трудно да бъде оценен с изцяло социологическа методика.

ВМРО с 5,3% имат тенденция за повишаване на одобрението, което бяха генерирали по време на изборите за евродепутати, като привличат т.нар. патриотичен вот на избирателите, включително и на привържениците на останалите две партии от вече разпадналата се „малка коалиция“.

Последните дни донесоха и още един „играч“ на политическата сцена, като за момента евентуална партия на Слави Трифонов би получила 1,7% при провеждане на парламентарни избори с потенциал да „открадне“ избиратели от по-малките партии, които в момента отбелязват отлив на одобрение, като ВОЛЯ, Атака и Бареков. Трябва да се има предвид обаче, че на този етап заявлението на анкетираните да я подкрепят е преди всичко израз на одобрение спрямо личността на Слави Трифонов като обществена фигура и тепърва ще си проличи доколко ще привлече реален вот както персонално той като политик, така и формацията, която ще създаде – като политическа платформа и като лица, които ще предложи на публиката.

Към момента партия на Трифонов не води до значими промени в стратификацията на политическият живот и по-скоро се явява „новата Воля“, с която ще се бори за евентуално влизане в парламента. Доколкото партията на Марешки се яви като наследник на електората, подкрепящ бившия тв водещ Бареков, то Слави Трифонов може да се определи като „новият Бареков“.

Времето на провеждане на интервютата съвпада с ваканционния августовски период, поради което е възможно да има по-голямо отклонение в статистическата грешка.

Характеристики

Период на провеждане на изследването: 14-18.08.2019 г.

Методология: Количествено проучване

Представителност: населението на България с избирателни права

Обем на извадката: 836 души на възраст над 18 г.

Методика: Стратифицирана квотна извадка по признаците възраст и пол

Метод: Телефонно интервю

Финансиране: Собствено

Демографски профил на анкетираните

 

 

Възраст

 

18-40 г.

28,7%

41-60 г.

33,7%

над 60 г.

37,6%

Пол

 

мъж

49,0%

жена

51,0%

17

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2019.08.19 | 12:02

    нежелан в Русия и на Балканите - резил след резил, гаф след гаф вече 3 мандата. В ЕС е направо за смях.

    1. 2019.08.19 | 21:55

      Е.би си майката ку.рвенска, червен боклук!

  2. 2019.08.19 | 18:08

    Червените от Барометър пак сънуват за проценти и то цели 16,9%!
    Спосранските лайномети НЯМА да получат и 10%!
    ДОЛУ наглите, престъпни , мръсни и крадливи червени боклуци!
    Биволицата от Крушовица пак ще си яде лайната, които сере безсрамно в публичното пространство от няколко години насам!

  3. 2019.08.19 | 15:25

    Само Герб

  4. 2019.08.19 | 14:33

    16.9% подкрепа за БКП/БСП означава: 0.9% българи + 16% цигани, подкупени с пари, олио и обещания за безплатен ток в циганските махали. Тази терористична партия трябва да се обяви извън закона заради повече от 100 години геноцид над българския народ.

  5. 2019.08.19 | 12:09

    загубихме десетки милиарди долара, а външният дълг стана 40 милиарда. Нормален не е гласувал и няма да гласува за тоя седесарски шопар.

  6. 2019.08.19 | 12:09

    Убихме комунистите с лопатата, а Славчо вече е умрял.

  7. 2019.08.19 | 12:09

    Абсолютна лъжа! Платена статия!

  8. 2019.08.19 | 12:07

    "България пне позволи Южен поток през територията и сега прави опити да се присъедини към Турски поток след като загуби десетки милиарди".

  9. 2019.08.19 | 12:05

    Хахаха .... 1.7 % Слави Трифонов ! Тези проценти ще ги събере само от първите 10 села , Плевенско , Врачанско , а камо ли гласове от Европа и Америка ! Много Ви харесвам мобилното приложение , не го скапвайте с неверни и платени “ ПРОУЧВАНИЯ “

  10. 2019.08.19 | 12:01

    плаща за соц. проучвания. Само седесарски идиoт ще повярва, след като народът е на барикадите по шосета и площади.

  1. 1
  2. 2

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.