-
02 август 2019 13:15
- 12589
- 0
Въпреки многото сигнали и публикации за влаковете без климатици, които са с неотварящи се прозорци, вече над три петилетки от БДЖ си правят оглушки и продължават да застрашават живота и здравето на десетки пътници. Държавата продължава да налива по 200 милиона лева субсидия година след година в това болно дружество. Защо?
Вярно е, че за мнозина пътуването с трен звучи екзотично, но за много други от средностатистическите българи, то си е жива реалност и необходимост. Примерно, само по линията от Перник до София и обратно всеки ден пътуват по над 40 000 души, по информация от областната управа в столицата. Тези хора не пътуват на зей пазар, а принудени от неволята, за да заработват за насъщния. Още много са възможните примери от цялата страна.
Отговорността за лошото състояние на влаковете в цялост и в частност на дизеловите мотриси „Сименс” е изцяло на БДЖ „Пътнически превози”, коментира пред „Новини.бг.” синдикалният лидер, дългогодишен работник в железопътната компания Петър Бунев.
Наскоро фирмата похарчи около 300 000 лева за ремонт на климатиците на влаковете, но очевидно не са се справили добре. Към момента по трасетата в родината ни се движат 17 дизелови „Сименс”-а, а част от тях са без климатици, с плътно затворени прозорци и въздух отникъде не влиза. Това се случва, въпреки че на всеки три месеца уж влакчетата трябва да минават на профилактична проверка.
През лятото в Южна България температурата в тях достига и до 38-39 градуса, по линията за Кюстендил – до 35 градуса. При неработещи климатици и херметично затворени прозорци, въздух не достига и опасността някой възрастен човек или малко дете да колабират, е съвсем реална.
Интересно защо този факт не впечатлява ръководството на БДЖ?!
Според Петър Бунев, то се оправдава години наред с обществените поръчки – фирмата обявява ЗОП за едно от оборудването на системите за климатиците, но в следващият момент се оказвало, че е нужно още нещо и т.н.. Парадоксално е, че за 13-14 години откакто са внесени въпросните мотриси, нашенци така и не смогнали да ги „подобрят” с включването на климатични системи, влакчетата вече са амортизирани и се нуждаят от капиталов ремонт?! Да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли от тази ярка демонстрация на пълна невнятност от страна на БДЖ.
Незбежно е сравнението, примерно с една от белите държави в ЕС – Германия, която е родина на гиганта „Сименс”. Та там железниците просто поемат пълна отговорност, ако, не дай боже, вземе че съвсем случайно някой климатик не проработи. Преди време тамошните железници изплатиха почти 3 млн. евро обезщетения на пътници, жертви на неработещи климатици.
У нас обаче реалностите са други, за съжаление. Те сочат, че, ако БДЖ спре износените мотриси без климатик и херметически прозорци, няма какво да пусне да се движи на тяхно място.
Нещо като параграф 22. Залогът обаче е човешкият живот, който не е знайно кога ще стане приоритет в клетата ни държавица, която всяка година налива по близо 200 милиона лева субсидия в БДЖ. Защо?
Последвайте канала на
Свързани новини
Пирин 0:1 Етър, белгиец с красив гол, 26 градуса в Благоевград
Феноменален Григор прегази Алкарас и е на полуфинал!
"Контра": Кой измежду Арсенал, Ман Сити и Ливърпул ще бъде на върха в Премиър лийг след дербито на "Етихад"
Григор Димитров пред Sportal.bg: Доволен съм, че успях да поддържам високо ниво през целия мач
Левски ще търси продължаване на позитивната серия в най-старото столично дерби
Алкарас: Григор ме накара да се чувствам като 13-годишен
Водещи новини
Диана Ковачева: Не мога да стана служебен премиер, подавам оставка и като омбудсман
29 март 202413:07
Петър Чобанов: Всеки един от нас трябва да се съобрази с крайното решение на президента
29 март 202413:34
Радев за разговорите за служебен премиер: Когато изборът е лимитиран, той не може да доведе до най-добрия резултат
29 март 202411:09
Акад. Денков: Дневният ред на обществото зависи от президента
29 март 202412:10
Асен Василев: В момента, в който покрием критерия за инфлация, България може да влезе в еврозоната
29 март 202413:03
Водещите новини! 20 години България в НАТО. Искри около неслучилата се ротация. Зеленски предупреди: войната може да стигне Европа (и още…)
29 март 202413:27
ПП-ДБ обвиниха Бойко Борисов, че с "Турски поток" е осигурил старта на войната в Украйна
29 март 202410:38
Дело на вдовицата на Нотариуса е гледано от жената на съдружника му
29 март 202412:11
Синът на разстреляния Мартин Нотариуса раздава храна на бездомни
29 март 202412:06