Мика Зайкова: Държавата трябва енергийно да подпомага 65 на сто от българите, защото са бедни

Мика Зайкова: Държавата трябва енергийно да подпомага 65 на сто от българите, защото са бедни нова тв/архив/
0

По повод на информацията, че социалният министър Бисер Петков издаде заповед за определяне на месечния размер на помощта за отопление на 93,18 лв., което е с 24,5% повече в сравнение с миналия зимен сезон, пред "Новини.бг." проблемът коментира финансовият експерт и дългогодишен синдикалист Мика Зайкова.

Щом токът ще се продава на пазарен принцип, то трябва да има предварително разработена стратегия за подпомагане на енергийно бедните хора у нас. Сега това се прави, спрямо онези граждани, които имат много ниски доходи - в рамките на около 150 лв. Досега помощтта за тях беше за по 375 мегавата, а сега вече по 500 мегавата на сезон.

Проблемът обаче е в това, че токът, който сега се определя като цена за битовите потребители, е дефакто субсидиран, защото не отговаря на пазарната цена. Но токът за битовото потребление и този за промишлеността, са като скачени съдове и колкото повече се подтиска цената за битовото, толкова се покачва на промишления. Това не е причина за огромните флуктоации на енергийната ни борса, а манипулациите - изнасяме евтин ток навън, а тук причиняваме дефицит на енергия и вдигаме цената. Това е пълно безобразие, разбира се.

Струва ми се, че предложението на енергийната министърка Т.Петкова не е съвсем коректно. Тя тласка промишлените потребители да сключват дългогодишни договори.Смятам, че това не е правилно и де факто основният предмет на борсата е именно токът "Ден напред". Дългогодишните договори изключват пазарния принцип, правят се договорки. Сега бизнесът е поставен на колене.

Средната цена на мегаватчас в Европа е между 35-37 евро, а в България е 99,99 евро и това е пълен абсурд. Бизнесът има сключени договори навън заради стоките, които изнасят, а енергията е елемент на всяка себестойност и й влияе цената на тока. Сега търговците не могат в движение да променят цените на стоките, защото ще загубят пазарите си. Цялата тежест от увеличението пада на вътрешния пазар и вече ще им е трудно да удържат цените. Това означава, че ударът ще се поеме от бедните потребители и вътрешните фирми, скок на цените на стоките и инфлация, разбира се.
Така нашите производители губят своята конкурентност навън. Преди енергията да мине изцяло на пазарен принцип, трябва добре да се обмисли и наистина правителството да разработи стратегия, но и да задели значителни средства за подпомагане. Смятам, че около 65 на сто българите трябва да бъдат енергийно подпомагани.

Нашата борса не е включена в борсовият кръг на Европа, ако това стане няма да могат от енергетиката у нас да си правят каквото си искат. Според мен повишаването на цената на промишления ток у нас е чиста спекулация. На вътрешния пазар вдигат цени, правят изкуствен дефицит, а изнасят евтин ток навън.

 

Избори

Спорт

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.