-
11 април 2019 11:22
- 272
- 0
Изборът на боен самолет Ф-16 Блок 72 от Мароко и още един оператор от региона на Азия ще ускори плановете за започване на производството на новите, важни за България изтребители и за доставка на първия самолет в края на 2022 г. Това обяви Джим Робинсън, директор Международно бизнес развитие за Ф-16 в "Локхийд Мартин".
В изявление, направено само две седмици преди церемонията за прерязване на лентата за откриването на новата производствена линия на "Локхийд Мартин" за F-16 в Грийнвил, Южна Каролина, Робинсън каза, че макар последните поръчки да увеличават натоварването на компанията, новият завод вече има възможност да вдигне производствения си капацитет, за да отговори на нуждите на клиентите.
,,Появиха се много неверни информации, често от хора, които не са участвали директно в разговорите, за нашите възможности да доставим новите Ф-16 Блок 70 във времевата рамка, която отговаря на нуждите на българските ВВС'', заяви Джим Робинсън.
,,Самолетите за Бахрейн, Словакия и България ще бъдат сред първите, които ще бъдат построени в новото съоръжение в Грийнвил. Ако приемем, че договорът бъде подписан това лято, планираме да започнем обучението на българските пилоти и наземен персонал в САЩ не по-късно от 2021 г. и ще доставим първия български Ф-16 преди началото на 2023 г.'', добави той.
В допълнение към новите изтребители Ф-16 за Европа, гръцките военновъздушни сили обявиха плановете си да модернизират 85 самолета от своя Ф-16 флот до стандарта Viper. Този стандарт е подобен на новия блок 70/72, но без предимствата на 12 000 летателни часа. Полша, първата държава в Централна и Източна Европа, която избра Ф-16, също обмисля модернизиране на настоящия си флот. Румъния разглежда възможността да придобие повече самолети, а Хърватия прави преоценка на нуждите на военновъздушната си отбрана.
Като част от ангажимента си да подкрепя придобиването на Ф-16 от България, "Локхийд Мартин" ще отвори база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт (MRO facility) в страната. Това означава, че българските самолети ще могат да бъдат поддържани в България от местни инженери и техници през цялата продължителност на своите 12 000 часа летателни часа живот.
Освен това компанията обсъжда редица други възможности за партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Диана Ковачева: Не мога да стана служебен премиер, подавам оставка и като омбудсман
29 март 202413:07
Радев за разговорите за служебен премиер: Когато изборът е лимитиран, той не може да доведе до най-добрия резултат
29 март 202411:09
Акад. Денков: Дневният ред на обществото зависи от президента
29 март 202412:10
Габриел: От полза на държавата е да няма безвремие
29 март 202411:05
Асен Василев: В момента, в който покрием критерия за инфлация, България може да влезе в еврозоната
29 март 202413:03
Петкова: Проектът се нарича "Балкански поток", не "Турски", а обвиненията на ПП-ДБ са жалки брътвежи на едни безсилни хора
29 март 202411:08
ПП-ДБ обвиниха Бойко Борисов, че с "Турски поток" е осигурил старта на войната в Украйна
29 март 202410:38
Дело на вдовицата на Нотариуса е гледано от жената на съдружника му
29 март 202412:11
Синът на разстреляния Мартин Нотариуса раздава храна на бездомни
29 март 202412:06