Да „изловим” мърлячите и боклуците!

Да „изловим” мърлячите и боклуците! булфото/архив/
5

За тази идея подсеща „INSIDER”, където неотдавна се писа за бързо набиращата скорост в световните социални мрежи тенденция - „Ново вирусно предизвикателство за „отегчените тийнейджъри“, което вдъхновява хиляди хора да грабнат телефоните да снимат, а после и торбите, за да почистват боклука в паркове, градове, села, планини, плажове по целия свят. Защо пък да не последваме този толкова положителен очистващ пример?!

У нас също отскоро мнозина публикуват снимки на струпани боклуци, на сгафени строежи и прочее нередности, за което вече писахме. Показването на кривиците в обществото ни по този начин дава добър резултат в решаването на трупани с години проблеми. Един от тях е замърсяването на околната среда с отпадъци, с което очевидно почистващите фирми сами не могат да се справят. И няма как 400-500 чистачи от наетите от общините дружества да сколасат да изринат тоновете боклуци, които хиляди хора правят и разхвърлят където им скимне.

Един от драстичните примери у нас е сметището, натрупано от жителите на столичния предимно цигански квартал „Факултета”, което се намира досами жп линията София – Перник, а това трасе е и за международен транспорт. Целият склон там е затрупан с мърсотии, които от БДЖ системно прочистват, но ромите пак трупат. За капак на отвратителната и далеч не европейска гледка в европейска София, на върха на този склон местните са си сглобили от подръчни материали нужници...

Циганите са си свикнали с тези битови неуредици, които сами си правят. Освен това се жалват, че фирмите от чистотата, в които работят предимно хора от тази махала, не били идвали да им чистят. Ние, всички останали обаче, които се срамуваме от подобни „пейзажи”, е крайно време да предприемем някакви действия.

Ето защо може да ни бъде полезна цитираната по-горе идея от социалните мрежи:

„Хората споделят снимки на осеяни зони преди и след почистването им като част от предизвикателството на вирусния тратраг. Предизвикателството #trashtag датира от 2015 г., но придоби популярност чрез скорошен пост във Facebook.

Плажове, паркове, природни пътеки и други открити пространства станаха много по-чисти благодарение на новото предизвикателство. #trashtag включва снимането на потънали в мърсотия зони преди и след като бъдат почистени. Потребителят на Facebook Byron Román запали тенденцията с вирусна публикация.

"Ето едно ново предизвикателство за всички отегчени тийнейджъри", пише Роман. "Направете снимка на област, която се нуждае от почистване или поддръжка и снимайте отново, когато вече сте направили нещо по въпроса и публикувайте."

Оригиналният пост във Facebook, който вече не е достъпен, беше споделен 314 000 пъти.

Това е повече от просто „отегчени тийнейджъри“, които са свършили някаква дейност. Хората по целия свят вече събират боклук от открити пространства в техния район”.

Според международни статистики всеки жител на Стария континент произвежда по близо половин тон боклук годишно. Нашенските замервания сочат, че само в столицата годишно се трупат по 300 000 тона отпадъци.

Нормално е съвременният човек да произвежда смет, не е добре обаче да не се  почиства и извозва в обособените за целта места. Затова няма да е лошо и у нас не само младите, а всички дружно да последваме новият популярен хаштаг #Trashtag, за да „изловим” и изобличим мърлячите и боклуците.

5

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2019.03.15 | 11:47

    Google плаща ежедневна работа в диапазона от 500 до 1000 долара. Получих $ 23,749 за първия месец и $ 32,854 за заплатата от Google от последния месец, работещи у дома за 3 часа на ден. Дори и тези, които са нови за това, могат лесно да печелят $ 200 на час, а печалбата може да бъде още по-голяма с течение на времето.

    повече тук.......>>> w­w­w­.­T­r­a­d­e­4­6­.­c­o­m

  2. 2019.03.14 | 20:44

    "Затова няма да е лошо и у нас не само младите, а всички дружно" да дадете пример - да хванете кофите и да изчистите самоделните нужници!

  3. 2019.03.14 | 20:05

    КОСТАДИН КОСТАДИНОВ И ПАРТИЯ 
    " ВЪЗРАЖДАНЕ " 
    ГЛЕДАЙТЕ ГО В " Ю ТЮБ "

  4. 2019.03.14 | 18:29

    Оправия НЯМА! кЪВ хаштаг, кви 5 лева... Циганското животно, мърляво и мързеливо, пак ще си изхвърли боклука навън, дори да е под собствените му прозорци и собствените му сополиви деца после да пипнат епидемия (като морбилите наскоро). Но в СЪЩОТО ВРЕМЕ НЯМА ДА СПРЕ ДА СЕ ОПЛАКВА?! Че не му чистели...
    Видели ли сте ЕДНА ЦИГАНСКА КЪЩА с преметен двор, с цветенца, с леха зелунчуци?! ЕДНА?! Всичко е погром, свинщина и апокалипсис на подчовешкото начало.
    Само багери, негасена вар и огън могат да прочистят тези гето-сметища, под въоръжена охрана.

  5. 2019.03.14 | 18:05

    Смърт за мангалската сган

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.