Безопасните отрови

Безопасните отрови новини.бг/архив/

Живеем в добре уреден свят. Можем да прескочим до кварталния магазин и да си купим каквото си искаме. Да кажем кисело мляко или бира. Купуваме ги и ги забравяме в хладилника. След няколко дни се сещаме за тях. И... О, чудо! Нищо им няма. Киселото мляко е с безупречен цвят, мирис и консистенция на скоро забъркан гипс. Бирата се пени с абсолютно еднакви мехурчета и пяната не спада притеснително дълго време.

На пръв поглед всичко е в реда на нещата. Всичко е направено както трябва. Храните са подобрени. Разбира се с подобрители.

Независимо че Световната здравна организация наблюдава процеса, това не значи ( пък и никой не го твърди), че голяма част от подобрителите не оказват някакво вредно въздействие. Удобната фраза зад която се крие несигурността е: “не са познати вредни ефекти”. Което, в никакъв случай не значи, че вредни ефекти няма. Един ден като се докаже, че някой подобрител е виновен за някое заболяване, администрацията ще изтрие изречението: “не са познати вредни ефекти” и на негово място ще впише, че от сега нататък не е така.

Това се е случвало и преди. Само за петдесет години разполагаме с примери, които трябва да ни накарат да се замислим за непогрешимостта на корпоративната наука. Непосредствено след втората световна война в Америка широко се рекламират барбитуратите, които помагат на жените да са по-спокойни и да имат по-здраво семейство. Били са рекламирани с всички сили като “хапчета на щастието”. При откриването си ЛСД е смятан за безвреден халюциноген и са го давали свободно на малки деца, а ДДТ-то за революция в селското стопанство.

За да се открие и докаже влиянието на някакво нетипично за природата съединение върху живота са необходими много години и хората запознати с този процес би трябвало да налагат ограничения, които превантивно да ни пазят. Само че, живеем в сладък капитализъм и една от чертите му е, че времето е пари. Никой няма намерение да го губи в безкрайни изследвания и да губи пари. За това е по лесно да се твърди, че вредни ефекти не са познати. От тук нататък се оправяйте сами.

 Етиката на корпорациите.

Корпорациите съществуват за да печелят. Живеят в конкурентна среда и самите те я поддържат. Никой не може да си позволи продукт, което да не е конкурентен, а за съжаление продуктите без добавки са неконкурентни.

Една стъпка по-напред седят и генно модифицираните храни. За тяхното съществуване се твърди, че това е опит да се изхрани гладуващото човечество. Само, че генно модифицираните храни не изхранват бедните страни. Тези страни продължават да са бедни и гладуващи, а генно модифицираните храни презадоволяват пазара в страни в население, което може да си плаща за тях. Защото пилета които приличат на птеродактили и чушки като спукани баскетболни топки са евтини и носят печалби.

Ако някоя компания реши, че ще има печалба от зелен пчелен мед – бъдете сигурни, че от утре ще започнете да гледате 24 часа реклами за зелен мед направен от истински добронамерени зелени пчели. А за това, че е зелен ще е виновен някой подобрител, за което все още не са познати вредни ефекти.

Но не се притеснявайте.  Този текст не е подобрен с притеснителни ефекти и е годен за четене.

Наздраве!

Емил Йотовски

Спорт

Коментари

  1. 2019.02.04 | 11:10

    Google вече плаща 23859-32746 долара на месец за онлайн работа от дома си. Много съм щастлив, защото трябва да печеля много пари у дома и да получа $ 7642 на седмица. всеки може да върши тази работа и да получава повече приходи онлайн в непълно работно време.

    следвайте този уебсайт.....>>>> w­w­w­.­W­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m

  2. 2019.02.02 | 13:07

    Земята и водата са толкова отровени,че и туршията на баба ви не е био.Да си знаете!

    1. 2019.02.03 | 09:57

      Иво , ходил си на училище до трети клас бате ! Прочети малко книги ....
      А уя си го яж колкото искаш !

    2. 2019.02.02 | 13:32

      Е кво да ядеме тогава като толкова знаеш ху*ци ли?

  3. 2019.02.01 | 19:00

    Абсолютно съм съгласен с горенаписаното!!! Само, че за да виждаме опасностите, трябва да сме общество държащо на образованието. А тъкмо от това се страхуват корпорациите. Корпорациите - не "обходимото" зло!!!

  4. 2019.02.01 | 18:55

    TNKS!

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.