Как да опазим децата си от нездравословни храни

  • 01 юни 2018 11:39

  • 1180
  • 0
Как да опазим децата си от нездравословни храни
© Pixabay

В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло, напомнят от Асоциация"Активни потребители".

Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.

За да опазим здравето на децата, регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:

-Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
-Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
-Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.

Затова Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:

-Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
-Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
-Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
-Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
-Фискални мерки като данък върху захарта;
-Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.

Да припомним

            Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. За съжаление тогава, депутатите в ЕП не приеха разумното предложение.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1180 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини