-
01 юни 2018 11:39
- 1180
- 0
В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло, напомнят от Асоциация"Активни потребители".
Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.
За да опазим здравето на децата, регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:
-Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
-Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
-Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.
Затова Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:
-Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
-Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
-Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
-Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
-Фискални мерки като данък върху захарта;
-Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.
Да припомним
Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. За съжаление тогава, депутатите в ЕП не приеха разумното предложение.
Последвайте канала на
Свързани новини
15 години по-късно! Левски обърна ЦСКА и е шампион
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Костов: Пламен Андреев най-вероятно ще пази срещу ЦСКА! Искахме много Хоркаш, но не знам какво се случи
Реал Сосиедад 0:0 Реал Мадрид, натиск на домакините
Септември се измъкна от "Бончук" в продължението
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков за отстраняването му: Ненужна демонстрация
26 април 202421:13
Асен Василев: Хората добре си дават сметки кое е важното - повишените доходи или измислените скандали от службите
26 април 202421:45
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова за клевета
26 април 202420:48
Росен Христов за "Боташ": Обвинявам депутатите в лъжа, може да съдя държавата
26 април 202421:30
Доц. Мангъров: Дете, което кашля и има високи лимфоцити, най-вероятно има коклюш
26 април 202420:38
Водещите новини! Денков: ЦИК „подготвя почвата“ за провал на машинното гласуване. Шойгу: Русия няма интерес да напада държави от НАТО (и още…)
26 април 202418:55
АБРО призова за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението
26 април 202418:06
Столтенберг призова съюзниците в НАТО да увеличат помощта си за Украйна
26 април 202419:08
Мъж се барикадира в автокъща, не му давали капарираната кола
26 април 202420:09