Работодателите вече подават информацията за болничните почти изцяло по електронен път

  • 25 май 2018 10:38

  • 2073
  • 0
Работодателите вече подават информацията за болничните почти изцяло по електронен път
©

Близо 90% от приетите през 2017 г. в териториалните подразделения на Националния осигурителен институт /ТП на НОИ/ основни документи за изплащане на паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване /ДОО/ от осигурителите и самоосигуряващите се лица, са подадени по електронен път. Това показва справка от Интегрираната система за електронен обмен на документи и данни, която се администрира от осигурителната институция.

Тази система съдържа работодателската част от документацията, която се подава към НОИ след издаването на болничните листове или след подаване на заявления за майчинство, и на базата на която се преценява правото на парично обезщетение, съобщават от НОИ.

Справката показва, че в ТП на НОИ през миналата година от осигурители и самоосигуряващи се лица са приети общо 3 297 692 основни документи за изплащане на парични обезщетения. Най-голям е делът на постъпилите данни по електронен път - 2 292 452 или 89,5 процента от всички подадени документи. На електронен носител в териториалните поделения е приета 8,9% от информацията, а на хартиен носител - 1,6 на сто. Спрямо 2016 г. се наблюдава увеличение с 3,3% на приетите през интернет данни, което е за сметка на другите способи за подаване.

През 2017 г. най-голям е броят на представените данни в ТП на НОИ в София-град - над 32% от всички документи са насочени именно към тази структура на института. Процесът в това териториално поделение е почти изцяло електронизиран - 92,2 на сто от данните към него са подадени по електронен път.

Сходен е този показател в други три ТП на НОИ: Ловеч /92,4%/; Пловдив /91,7%/ и Варна /91,1%/. Електронизацията на подаването на работодателската част на документацията е вторият етап от дигитализацията на процеса по изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО. Тя е внедрена в средата на 2015 г. и функционира от началото на 2016 г., като чрез нея се постигна значително съкращаване на реалните срокове за плащане, посочват от НОИ.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
2073 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини