Цветлин Йовчев: Радикализацията винаги започва с някаква лична криза

Цветлин Йовчев: Радикализацията винаги започва с някаква лична криза
1

Трябва да започнем една задълбочена дискусия, какви са реалните заплахи от радикалния ислям у нас. Това обяви бившият вътрешен министър и експерт по национална сигурност Цветлин Йовчев в предаването „Лице в лице“ по БТВ.

Той разкри, че е имало информация от партньорски служби преди години, които са предупредили, че много младежи се поддават на радикализация в цяла Европа.

„Радикализацията е един доста сложен процес, който винаги започва с някаква лична криза. Обикновено това са хора между 18 и 36 години. Личността започва да търси причини затова, че не може да се реализира и тя се търси в предпоставките извън себе си. Ислямът е идеология, която предлага лесно обяснение на света около нас и много кратък път, с който от неуспели, се превръщаме в успели. Това става чрез приемане на религиозните модели и следва джихад“, обясни бившият вътрешен министър.

„Вече има ясни критерии, които показват, че човек е бил оплетен“, разкри Йовчев. „За да се предотврати подобна радикализация могат да се направят няколко неща. На първо място да се следят източниците на информация и по-специално салафитския ислям. Подобни източници на информация трябва да се поставят под контрол“, подчерта Йовчев.

„Отговорност за противодействие на тероризма има ДАНС. В Закона за СРС има описани способи, които са били актуални преди няколко години. Сега службите не са в състояние да се справят, тъй като се изисква по-нов метод на работа. Трябва да има много сериозен механизъм за контрол, но трябва да се внимава да не се злоупотреби. Необходимо е държавата да инвестира в новите системи за контрол, които са изключително скъпи. Има технологии, които могат да забранят достъпа до такива сайтове от България“, подчерта Цветлин Йовчев.

По думите му са нужни три неща, за да се радикализира един човек: трябва да има радикална парадигма - социална мрежа - устойчиви социални връзки вътре. „Радикализацията в момента се извършва така, че не е нужен вербовчик. Това става чрез платформи в социалните мрежи, които дават достатьчно информация, че човек може сам да се радикализира. Ако човек реши да извърши атентат, се свързва с група и други хора“, обясни експертът.

1

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2019.06.12 | 18:29

    Радикализират се хора ,които за нищо не стават освен за крадци и убиици ,те просто си го имат в кръвта. Държавата трябва да вземе много сериозни мерки за проследяването на тези,които проповядват радикален ислям, и подстрекават хората към насилие т.е. джихат. Крайно време е светът да приключи с така наречената Ислямска държава.

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.