-
22 април 2019 10:28
- 1103
- 0
Дефектни или стари болтове са възможната причина полукрилото на винтомоторния самолет да се откъсне по време на полет над стадиона в пловдивското село Оризари. Това е една от основните версии на разследващите за техническа неизправност на машината, пише "Монитор".
При фаталния полет на 20 април загинаха пилотът Стефан Василски, на 45 години, и пътникът с него - 18-годишният Валентин Аламански. Те излетели с лекия самолет от пистата на местния аероклуб в Белозем. Загиналият Василски е бил съсобственик на клуба и е бил лицензиран пилот на този клас самолети. Хората от Белозем твърдят, че той самият е направил аероплана си, доставен му като КИТ за сглобяване.
Причината полукрилото да се откъсне, може да бъде в стиковъчните болтове. Те са особено критични крепежни компоненти, свързващи полукрилото със силовата структура на фюзелажа. В повечето модели летателни апарати това закрепване редовно се инспектира, а при нальот от определен брой часове, се подменя, обясни специалист от военната авиация.
По думите му въпреки, че обикновено въпросните болтове имат вид на конвенционални крепежни елементи, които могат да се намерят във всяка железария, при ползването им в авиацията, се залага да имат специфични изисквания. Това означава, че трябва да имат определена якост, усилия на опън, на огъване и т.н., които са одобрени единствено и само от производителя на летателния апарат. В авиацията се ползват специфични сплави и често на болт със съвсем конвенционален вид цената е десетки или стотици пъти по-висока от тази на обикновения.
Авиоспециалистът уточнява, че всички тези неща са от компетентността на специално обучени техници и инженери. В леката авиация обаче не е ясно кой следи спазването на тези технически изисквания, какви са обратните връзки с производителя на машината и кой сертифицира техническата изправност на самолетите. Това, по думите му, са особено важни аспекти, когато летателният апарат е предвиден и за превозване на пътник или пътници.
Леките летателни апарати имат минимални изисквания към качеството на пистите, от които излитат и кацат. Дори да са спазени всички технически изисквания по обслужването, то повишените нива на вибрации от терена, вследствие на неравности, могат да бъдат причина за дефектиране на възлови компоненти в конструкцията. Ето защо се следи качеството и сертификацията и на площадките за излитане и кацане.
Последвайте канала на
Свързани новини
Продължава разследването на катастрофата със самолет край Пловдив
21 април 201908:47
Частен самолет се разби в Пловдивско, има загинали
20 април 201911:51
До месец стават ясни причините за самолетната катастрофа край Скопие
04 април 201918:58
Коя е била най-вероятната причина за самолетната катастрофа в Македония?
03 април 201917:50
Аудиозапис разкри последните думи на пилота на падналия в Македония самолет
03 април 201913:48
МВнР с последни данни за самолетната катастрофа в Македония
03 април 201913:09
Всеки втори комплект коледни лампички е с дефект
17 декември 202021:28
Стадион за над 5 млн. лева в Костенец се руши
19 август 201907:57
Рапърката Диона става актриса
12 юни 201913:13
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Президентът Радев: Главчев все още не разбира с какво се е заел като премиер
20 април 202413:44
Делян Добрев разкри как върви изграждането на 7-и и 8-и блок на АЕЦ "Козлодуй"
20 април 202417:08
Свежото ядрено гориво от "Уестингхаус" вече е на площадката на АЕЦ "Козлодуй"
20 април 202414:16
Енергийният министър: Ще изпълня в пълен обем решението на НС за споразумението с "Боташ"
20 април 202415:42
Финансовият министър: Към 18 април Фискалният резерв е в размер на 10,9 млрд. лв.
20 април 202413:56
Министър Стоянов обяви: В момента се търсят лъжесвидетели по отношение на мен
20 април 202413:53
Първан Симеонов: След изборите на 9 юни можем да отидем на повторен вот
20 април 202416:42
Д-р Ненков: Хубав, лош, хомосексуален – Западът е развитото човешко общество
20 април 202413:20
Камарата на представителите в САЩ ще гласува военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
20 април 202415:59