Проф. Христова и Кольо Колев единодушни: Замерянето с компромати е здравословно за българската политика и пречистването на партиите

Проф. Христова и Кольо Колев единодушни: Замерянето с компромати е здравословно за българската политика и пречистването на партиите Pixabay (архив)
3

Политическите компромати са като лекарствата. Въпросът е в мярата: при една мяра лекуват, при друга - убиват. Политическите партии трябва сами да си на намерят мярата, защото когато имаш две алтернативи, в България винаги се появява трета - една още по-лоша.

Това каза в предаването "Всичко коз" по Канал 3 социологът Кольо Колев по повод политическите скандали и компромати пред Европейски избори 2019 и влиянието им върху избирателите. "Единственото, за което може да съжаляваме, е че това се прави само преди избори, а не постоянно, защото става дума за един оздравяващ процес на изпиране на мръсотията от политиката", добави той.

Според политическия психолог проф. Антоанета Христова скандалите може да увеличат избирателната активност, но не е изключено празниците около 26 май да откажат доста хора. "Има две хипотези - че компроматите ще отвратят много хора, има ядосани хора, тези ядосани хора са предимно от по-възрастното и по-бедното население, те може би искат това замерване през евроизборите да се изрази към националното съотношение. Вариантът за покачване на избирателната активност е предстоящият месец на сблъсък до кръв, пускат се неуправлявани послания в медийното пространство, чак до фашизирано послание. На тази основа политизирайки процеса, вдигайти емоционалната среда на процеса, хората се политизират, нахъсват да участват, и тънката червена линия между демократичност и недемократичност, фашизиране или демокрация, биха могли да предизвика силна политизация и желание за участие", предположи тя.

По думите й, обаче, скандалите може толкова да опротивеят на хората, че да предизвикат отлив от избирателните урни. "Особено като се има предвид, че това са европейски избори, а към 26-ти май, бидейки хората в почивка, в крайна сметка да се явят твърдите избиратели на ГЕРБ и на БСП, както и на останалите", каза още Христова.

Кольо Колев обяви, че заради имотния скандал ГЕРБ рискува отлив на избиратели, които да предпочетат т. нар. градска десница "Демократична България". "Определено ще дръпне част от избиратели на ГЕРБ, но не заради номерацията, а заради процесите, които протичат", смята политологът. "Много пъти те досега гласуваха за ГЕРБ при опцията ГЕРБ или БСП, защото бяха десничарите. Сега те се ще обърнат към своята изконна симпатия "Демократична България", изтъкна Кольо Колев, за когото скандалът с имотите има ефекта на крадлива "меча лапа, прокраднала се в сънлив кошер с работливи пчелички. В случая ще има отлив от тези избиратели, които гласуват за ГЕРБ заради противопоставянето на БСП, ще отидат към своята си формация. Това е и заради скандалите, които тресат обществото заради имотите. Преди скандалите нещата изглеждаха като кошера с работливите пчелички: опушват ги, те са леко сънливи, в един момент, обаче, крадлива меча лапа се прокрадва, всички започват да се наострят, искат да ужилят, да накажат. По тази причина наблюдавам нещо парадоксално на тези евроизбори: едно надигане, желание на избирателите да гласуват, за да се види какво е положението сега - кой кум, кой сват. Изборите не са насочени към Европа", прогнозира той. 

Проф. Антоанета Христова и Кольо Колев бяха единодушни, че замерянето с компромати е здравословно за българската политика и пречистването на партиите. "Не се наемам да прогнозирам дали ще е завишена активността, има голям риск за грешка, но за мен процесът е много здравословен. В момента има леко затихване на компроматната война, в момента се вадят съмнителни случаи, т. е. вече имаме намаляване на енергията и достоверността на извадената информация. Това ще разочарова леко пчеличките, за които каза Кольо, те ще се оттеглят леко. Оттук нататък следва състезание кой предлага най-смислени, най-здравосмислени политики към съответния проблем", посочи политическият психолог.

"Това, което се наблюдава, е възбуждение на пчеличките, които искат да наказват. Голяма част от тях са извън дихотомията ГЕРБ-БСП. Компромати? Разбира се, че ще има - още, още и още. Това е един, според мен, позитивен процес. В крайна сметка за това са партиите - да се сбият, да си извадят кирливите ризи и да се пречистят. Това не е мръсна битка, а правилна, чудесна битка, така се играе в цял свят", анализира Кольо Колев.

3

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2019.04.25 | 12:57

    Замерянето с Л. ай. На е в ход. Към ГЕРБ летят имотни, към Ерена Йончева - перачка на пари, плащала си по 16,000 лв, водач на листа - разследван за пране на пари. Президентът-манипулатор. Прави се на неутрален, но Йончева беше в екипа му, Съветникът му-кандидат на БСП. Вие за съвета по нац. сигурност, но не показва кой какво каза. Бай Гошо като ги гледа не си казва и едните и другите са маскари. Ще ги уважава и подкрепя. Нали!

  2. 2019.04.24 | 18:42

    Компромат е скалъпено обвинение, докато в нашия случай става въпрос за истина, ТЕ сами си го признаха!

  3. 2019.04.24 | 18:40

    В случая се замерят с истини, а не с компромати!

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.