Гледаме в нета дали кръчмата е била проверявана

Гледаме в нета дали кръчмата е била проверявана pixabay
1

В скоро време ще можем да проверяваме дали кръчмата, където сме избрали да ходим е била проверявана от санитарните инспектори и какви са резултатите на инспекцията. Това стана ясно по време на пресконференция за Световния ден на прехраната, пише Монитор.

По време на събитието консултантът д-р Христо Христозов коментира проблемите с контрола на храните у нас и по-точно липсата на достатъчно прозрачност.

„В Украйна със съдействието на ЕС е създаден сайт, където в реално време всеки потребител може да провери дали заведението, което иска да посети или производителят, чийто продукти ще купува са били проверявани от санитарните власти и какви са резултатите от инспекциите. У нас има подобен регистър на биопроизводителите и за сортовите семена, но те са много малък сегмент от производителите в България“, поясни експертът.

Относно схемите за изхранване на децата Иванов се похвали и че земеделското ведомство е разработило национална стратегия за прилагане на схемата за предлагане на плодове, зеленчуци, мляко и детски продукти в детските градини и училищата до 2022-2023 г. „В схемата за училищен плод и училищно мляко са включени 3400 учебни заведения и повече от 470 хил. деца. Това е една инвестиция, която в бъдеще може да помогне за намаляването на разходи за здравеопазване“, заявява зам.-министърът на земеделието, храните и горите Янко Иванов.

Той отчете, че за учебната 2018-2019 бюджетът на схемите е над 15 813 000 лв., от които са изплатени близо 11 млн. лв.

Към настоящия момент новите подадени заявления за одобрение по схемата училищен плод и училищно мляко са 115, а общият брой на учебните заведения е 2592.

Зам.-министърът Янко Иванов каза още, че в близко време ще се наложи да се разработят санитарно-хигиенни норми за вноса на неизвестни храни, като например от насекоми и други растителни и животински видове, които са широко разпространени в страните от Източна Азия. По думите му, подобни норми ще се въвеждат и за всички нови храни, засега непознати в нашите кулинарни традиции, които, така или иначе, под формата на брашна и в друг вид ще започнат на навлизат и на пазара в България.

„Не бива да си затваряме очите и трябва да бъдем подготвени и да имаме санитарно-хигиенни норми за всеки един продукт, как е бил добит и при какви условия е бил приготвен“, подчерта той.

Иванов коментира и новия закон за храните, който трябва да влезе в парламента до края на годината. „В него ще има текстове, които могат да облекчат фирмите решили да даряват храни“, поясни зам.-министърът.

Според него така ще се стимулира хранителното банкиране и ще се оползотворяват храни в срок на годност, които не са били продадени.

 

1

Спорт

Коментари

  1. 2019.10.16 | 22:20

    Идиотийте нямат край

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.