Потребителския съвет на ЧЕЗ обсъди стратегията за киберсигурността на компанията

Потребителския съвет на ЧЕЗ обсъди стратегията за киберсигурността на компанията
0

Специална структура се грижи за информационната и киберсигурността в групата от компании на ЧЕЗ в България, съобщиха от компанията.

Основната задача на екипа по киберсигурност е да гарантира, че мрежовата инфраструктура и информацията на дружествата от групата са защитени в съответствие с изискванията на националното и европейско законодателство чрез прилагане на доказано ефективни технически и организационни решения в областта на киберсигурността. "Глобалната мрежа и взаимосвързаните информационни и комуникационни технологии са станали основни компоненти на съвременния живот, донесли са много нови възможности за човечеството, отворили са нови сфери на бизнес, променили са както трудовия, така и личния ни живот.

Това ново пространство за онлайн комуникации обаче далеч не е анонимно и в никакъв случай не е безопасно. Защитата на ЧЕЗ в киберпространството е изградена от три компонента: правила и процедури; технологии и хора", е посочил Петко Марков, мениджър информационни технологии и киберсигурност в ЧЕЗ ИКТ България, по време заседание на Потребителския съвет към ЧЕЗ България, цитиран в съобщението.

С цел да се гарантира сигурността на мрежите и информацията всички служители на ЧЕЗ преминават през специално обучение по киберсигурност, в което се съдържат конкретни съвети и правила за повишаване на безопасността. Основните акценти от програмата бяха обсъдени с потребителските организации, които членуват в Потребителския съвет.

Потребителският съвет към ЧЕЗ в България е създаден през 2013 г. като консултативен орган, който да анализира и разглежда практиките, касаещи крайните битови клиенти на електроенергия пазар. Негови членове са най-големите потребителски организации - Комисията за защита на потребителите, Българската национална асоциация "Активни потребители", Федерацията на потребителите в България, Независим съюз на потребителите в България, Европейски потребителски център и Български потребителски център. В нея членуват експертни организации и представители на научните среди и по един представител на лицензираните компании на ЧЕЗ в България - ЧЕЗ Разпределение и ЧЕЗ Електро.

Сред основните 10 правила за повишаване на киберсигурността са :

Избирайте пароли, дълги най-малко 8, препоръчително е те да бъдат 10 знака; Не използвайте имена на близките си, дати на годишнини или обикновена комбинация от букви и числа, телефонни номера, прякори, дата на раждане, ЕГН и т.н.; Не съобщавайте на никой паролата си. Не я изпращайте по имейл и не я записвайте на лист, оставен до компютъра или залепен на монитора; За различните програми и сайтове използвайте различни пароли, за да защитите другите си профили, ако една парола е открадната.

Освен това специалистите по киберсигурност препоръчват когато създавате парола, да използвате както главни, така и малки букви, да включите няколко цифри и също символи, когато системата, в която се регистрирате го позволява. Никога не използвайте парола, която е същата, като потребителското име (username). Заразени (с вирус) програми често се разпространяват като нежелана поща, предупреждават те.

Ако не знаете от кого е имейлът, никога не сваляйте приложение и не кликвайте върху линкове.Специално внимание обръщайте на имейли, в които изпращач изисква да се регистрирате на някоя уеб страница и да актуализирате информация, напр. относно вашия профил. Не изтегляйте и не инсталирайте от интернет софтуер от неизвестен произход. Не слагайте в електронните писма поверителна/чувствителна информация, като например име за влизане или парола до системата. Електронната поща може да бъде прихваната/хакната от недоброжелател, предупреждават от Потребителския съвет.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.