Експерти: Разходите за българските превозвачи ще са повече след европейската реформа

  • 05 декември 2018 08:19

  • 563
  • 4
Експерти: Разходите за българските превозвачи ще са повече след европейската реформа
©

Това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи. Най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици. Това заяви председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев в ефира на БТВ.

Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица. И въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.

„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, посочи Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.

„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София. Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа. 4-5 дни този камион ще бъде извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията”, добави Йордан Арабаджиев.

Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк. Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
563 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар
опорна то4ка

2018.12.05 | 08:30

1

Да се внушава: " ЕС иска да вземе залъка от устата на бедного, многострадалного българского превозвач"!! Тънка игра тролчета ...

аз

2018.12.05 | 15:34

4

Какво точно не разбираме?! Че искате шофьорите по три месеца да не виждат децата си!? Че искате да спят в дупки, където и най-мизерните бездомници на запад не влизат?! Че искате да работят без почивка, седем дена в седмицата?! Кое точно не разбираме?!

2018.12.05 | 09:11

3

ТОЧНО ТОВА ВНУШАВАТ ЕВРОДЕПУТАТИ ОТ ГЕРБ

Бесен

2018.12.05 | 08:37

2

Не разбиращите от транспорт да мълчат.

Добави коментар

Водещи новини