КЗП: Намаляват случаите на некатегоризирани туристически обекти

КЗП: Намаляват случаите на некатегоризирани туристически обекти КЗП
0

В последните години е доста рядко срещано нарушение туристически обекти да работят без категоризация.

Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по телевизия „Европа”. И допълни, че в такива случаи контролният орган налага мярката „временно затваряне”. Маргаритов обясни, че вече течащите пилотни проверки преди старта на активния летен сезон поставят акцент върху установяване състоянието на обектите, в които в предходен период са констатирани нарушения. „Целта е да видим, ако тези обекти имат намерение отново да отворят врати, дали са категоризирани, каква е степента, да се направи съпоставка с изискванията на Наредбата и пр.”, посочи той. „Тези системни контролни действия, надявам се, ще доведат за поредна година до едно успокояване на пазара и все по-малко нарушения и рискове за потребителите”, добави председателят на КЗП.

При въпрос на водещия дали авторитетът на Комисията оказва влияние за решаването на казуси в движение, без да се губи излишно времето на потребителите Маргаритов потвърди, че има такива примери. „Възможно е да се стигне до ситуация, в която да има изход – т.е. потребителят да бъде компенсиран за това, че нещо не му е предоставено така, както му е било обещано и той да приеме този подход. В тези случаи ние съдействаме това да се случи. Но нещата вървят паралелно и – успоредно с това съдействие – там, където е констатирано, че има нарушения, налагаме санкции. Те са важен елемент, защото имат дисциплиниращо и възпиращо въздействие и неслучайно нашата основна функция е да контролираме и да санкционираме при нарушения. Разбира се, когато е възможно потребителите да не бъдат връщани в изходна позиция, ние съдействаме. Защото, за разлика от други сегменти на пазара, където е възможно да не се търпят кой знае колко неблагоприятни последици от дадени нарушения на търговци – в магазини, в електронната търговия и т.н., когато планирате предварително своята почивка, това е свързано с отпуск от работа, предварително заплащане на някакви суми за тази почивка, и после нещо се обърка тотално, драмата е голяма в пълния смисъл на думата”, коментира председателят на КЗП.

В студиото на „Европа сутрин” Димитър Маргаритов направи разрез на потребителското поведение по отношение склонността за реакция при възникването на някакъв проблем в зависимост от неговия характер: „В различните сегменти на пазара активността е различна. Например, при бързите кредити очевидно не всеки, който има някакъв проблем, се обръща към нас. От друга страна, в областта на телекомуникациите – относно телекомуникационните устройства, тарифните планове и т.н., изглежда, че хората са доста по-активни и почти винаги са склонни да реагират. В туризма също сравнително малък процент са жалбите спрямо общия брой оплаквания в Комисията по различни въпроси, но неприятното е, че там може да се стигне до по-тежки последици за потребителите.”

В заключение председателят на КЗП каза, че институцията се стреми да стимулира активността на потребителите, като паралелно с това насърчава и търговците да спазват законодателството.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.