-
12 юни 2019 12:00
- 12439
- 2
Туристи от Германия и Великобритания всяка година отмъкват по около 3 милиона лева обезщетения с жалби срещу родните хотелиери. На всеки дошъл у нас англичанин връщаме средно по 2 евро, а на германците - по около 1 евро. Това съобщи шефът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, пише в. "Телеграф".
Някои от жалбите са основателни, но има и много такива, предавани от т.нар професионални туристи, чиито единствена цел е с измама а си върнат част от разходите за ваканцията. Сред жалбите има и абсурдни оплаквания, че пясъкът на Златни пясъци не бил от злато или че хубавите жени на плажа проваляли семейната почивка, защото мъжът не отделял очи от тях, разказаха експерти от туристическия бранш. Най-претенциозни са българите, а най-хленчещи - румънците. Германците пък са най-изобретателни, тъй като инсценират обири, за да приберат застраховка от вещите си, твърдят от бранша.
Англичаните пък си записвали дума по дума разговорите с персонала с точност до минута. Още при връщането си на летището ги посрещали адвокати, които ги разпитвали дали са недоволни от нещо при почивката си. Ако британецът отговори отрицателно, те почват да му обясняват от какво може да се ожали, за да прибере обезщетение.
Според Драганов голям проблем в туризма у нас е масовото незнание на чужди езици от персонала. Правилата в бранша гласят, че туристът може да се оплаче на първия срещнат човек в униформа, като това може и да се камериерката. След като получи сигнала, въпросният служител е длъжен да проследи оправянето на проблема до самия край. Камериерките обаче обикновено не говорят чужди езици и ако англичанин й каже, че крушката в банята не свети, тя няма да го разбере. Така после гостът може да претендира за обезщетение, че се е подхлъзнал под душа и си е навехнал крака, защото персоналът не сменил крушката. Сигналите пък трябва да се описват подробно в мениджърските книги, каквито много от нашите хотели не водят, обяснява Драганов.
В жалбите си чужденците посочват ниското качество на предлагания туристически продукт, като оплакванията им преминават от много пясък на плажа и високи вълни до твърди възглавници и невидими петънца в банята. Според хотелиерите оплакванията на тази част от чуждите гости у нас се е превърнало в индустрия, която се развива с все по-големи темпове и цели единствено жалващите се да се облагодетелстват неправомерно.
Има туристи, които сами правят бели, за да измъкнат някое евро обезщетение. Развалят кранчетата на банята, снимат ги и сядат да пишат жалба. Сред куриозните оплаквания например са, че мивката в банята е малка и туристката не може да си мие косата в нея, че душ-кабината също е малка и дебеличък гост не може да се напъха в нея, както и оплакване на група поляци, че в морето имало медузи, което не било посочено в рекламната брошура. Сред други куриозни оплаквания са: не ми харесват тапетите, етажът ми е много висок, имам фобия, камериерката ме мрази и направете нещо, имам чувстото , че морето ще влезе в стаята ми.
Последвайте канала на
Свързани новини
Аржентинец беше осъден да обезщети бившата си съпруга за свършената от нея домакинска работа
11 юни 201912:47
"Бул инс": Ще изплатим по 50 хил. лв. обезщетение на всички близки на загиналите в катастрофата край Своге
22 май 201916:54
КФН се срещна с представители на „Бул Инс“ за обезщетенията от катастрофата край Своге
22 май 201915:11
Две обезщетения ще бъдат изплатени по жалби пред ЕСПЧ
22 май 201910:33
Три от семействата на загинали край Своге получили по 10 лева обезщетение
21 май 201920:02
Съд постанови $1 млн. обезщетение на семейство заради полицейска немарливост
21 май 201910:26
Левски срази ЦСКА във финал №2 и е на победа от титлата
Съставите на Лацио и Ювентус
ЦСКА - София предупреди: Има огромна вероятност дербито да се играе изцяло без фенове
Козирката на стадион "Българска армия" вече е в историята
Съдия №1 на България свири дербито между ЦСКА - София и Левски
Спартак зарадва "Балканстрой" с победа над лидера, който беше без две от звездите си
Коментари 2
Добави2019.06.12 | 13:09
Нашите туроператори да направят регистър и да отказват резервации на "капризните".
Добави коментар
Водещи новини
Проф. Христова: Има опасност от епидемия от коклюш, за неваксинирани болестта протича изключително тежко
23 април 202420:12
Журналист за "Турски поток": Поръчители и изпълнители са се събрали в пълно нарушение на ЗОП
23 април 202420:05
Асен Василев: Фалитът на държавата отново се отложи!
23 април 202420:42
Антоанета Цонева: Притеснително е, че ЦИК разпредели над 80% от председателите на районните избирателни комисии към ГЕРБ и ДПС
23 април 202419:00
Водещите новини! Главчев вече е и министър на външните работи. Проф. Кантарджиев: Вече сме в епидемична обстановка заради коклюша (и още…)
23 април 202418:58
Журналистът Димитър Стоянов е пуснат под гаранция
23 април 202419:54
Велизар Шаламанов: Русия трябва да бъде убедена, че не може да спечели войната в Украйна
23 април 202418:06
Серия от верижни катастрофи на АМ „Тракия“
23 април 202419:45
Израел нареди евакуации в Газа
23 април 202418:10
2019.06.12 | 19:39
Да бе, защото няма от какво да се оплачеш по българското черноморие.