Ангелкова: Чрез деловия туризъм България може да привлече инвеститорски интерес към Югоизточна Европа

Ангелкова: Чрез деловия туризъм България може да привлече инвеститорски интерес към Югоизточна Европа
0

За всички нас е важно да покажем перспективите за инвестиции в туризма в Централна и Югоизточна Европа и в района на Средиземноморието, но също и да дадем платформа, на която представителите на бизнеса, световни хотелски вериги, инвестиционни фондове, банки, социални медии, университети, местните власти да създадат контакти, да общуват помежду си и по този начин да привлечем интереса към България и региона. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на Международната конференция за устойчиви инвестиции в туризма в Слънчев бряг с участието на експерти от над 20 държави.

ости на събитието са министърът на туризма и занаятите на Алжир Абделкадер Бенмесауд, министърът на външната търговия и икономическите отношения на Босна и Херцеговина Мирко Шарович, министърът на туризма на Египет д-р Рания Ал-Машат, генералният секретар на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество Майкъл Христидес, водещи представители на туристическата и сродните й индустрии от различни страни. Модератор на министерския панел „Туризмът в Югоизточна Европа и Средиземноморието“ беше журналистът от BBC Раджан Датар.

Стартираме форума в най-големия български курортен комплекс в годината на неговия 60-и юбилей, за да покажем възможностите му за делово партньорство. Днешната конференция ще създаде освен добри професионални взаимоотношения, така също и дълготрайни приятелства, чрез които ще можем да реализираме конкретни инициативи, посочи министър Ангелкова.

Тя изтъкна усилията на туристическата администрация да привлече вниманието и към други големи черноморски комплекси в страната като Златни пясъци, Албена, Дюни, но и към зимните ни курорти с техния потенциал за различни конферентни събития. Всички те успешно биха подпомогнали постигането на основната ни цел – превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация и разширяване крилата на сезоните, подчерта министърът.

Министър Ангелкова обърна внимание, че туризмът бе издигнат от българския премиер Бойко Борисов и правителството сред приоритетните сектори на националната икономика. Отрасълът и сродните му индустрии допринасят за формирането на близо 12% от брутния вътрешен продукт и около 11 на сто от общата заетост. Приходите от международен туризъм за 2018 г. у нас възлизат на над 3,7 млрд. евро. През последните три години секторът отчита рекордни резултати в цялата си история. За 2018 г. бяха регистрирани над 9,2 млн. чуждестранни туристически визити и за първи път бе премината границата от 9 млн. такива посещения.  

Туризмът в Югоизточна Европа също се развива с бързи темпове, като през 2018 г. регионът е посрещнал над 120 млн. туристи, а постъпленията от туризъм възлизат на над 100 млрд. щатски долара, акцентира още министър Ангелкова. По същество това представлява 11,7% от общия брутен вътрешен продукт за страните от Югоизточна Европа. Огромният потенциал на туристическата индустрия в тази част на света предоставя нови възможности за инвестиции в бизнес проекти в туризма и пътуванията, действайки като важен двигател на икономически растеж, модел на развитие и по-висока заетост в целия регион.

България може да предложи дългогодишен опит в областта на летния морски и зимния планински ски туризъм. За нас те са основен източник на приходи в отрасъла. За да развием потенциала на целогодишна туристическа дестинация, фокусирахме усилията си в популяризиране на културно-историческото ни наследство, в съчетание с балнео- и СПА туризма. Чрез развитието на общи туристически продукти между страните даваме отличен пример как можем да намерим търсената синергия в туризма в регионален план, поясни министър Ангелкова и представи добрата база, върху която стъпва страната ни - най-благоприятен данъчен режим в Европа и законови стимули за големите инвестиции.

Държавата полага усилия да облекчава бизнеса, действат стимули и за регионите. Искаме да привлечем също големите брандове и вече имаме увереността на „Мариот“, че ще разширят присъствието си в София, надяваме се това да се случи и по Черноморието, стана ясно от думите й. България е сред трите страни в Европа заедно с Италия и Гърция по брой разкрити артефакти от поне 7 епохи. Страната ни е също така втора на Стария континент след Исландия по запаси от минерални води и ресурси, подходящи за лечение и профилактика на почти всички медицински оплаквания. Министерството на туризма разработи общо 27 тематични дестинации за територията на страната – 8 културно-исторически, 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА, посочи още министър Ангелкова.

Министърът на Египет д-р Рания Ал-Машат изтъкна от трибуната, че туризмът е важен сектор, който оказва влияние върху икономиката на всички държави. Ние полагаме усилия да инвестираме повече в развитието на капацитета му и квалификацията на хората, които работят в сектора. Ще обсъдим на междуправителствено ниво възможностите за инициативи в тази посока, посочи още тя.

С обръщение на живо към участниците в конференцията се обърна Талеб Рифай, генерален секретар на Световната организация по туризъм към ООН в периода 2009-2017 г. Той оцени високо идеята за свикване на форума и пожела успешна реализация на обсъжданите идеи и реализация на бъдещи проекти за инвестиции.

 

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.