Министър Ангелкова: Очакваме 10% ръст на туристите в града по време на „Пловдив – Европейска столица на културата“ 2019

Министър Ангелкова: Очакваме 10% ръст на туристите в града по време на „Пловдив – Европейска столица на културата“ 2019 Министерство на туризма
0

Очакваме 10% ръст в броя на туристите, които ще посетят Пловдив през следващата година, когато градът ще бъде “Европейска столица на културата“ 2019 г. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на откриването на X-та юбилейна международна среща по туризъм в града, която се провежда под наслов „Пловдив – пътуването до европейска столица на културата 2019“, съобщават от Министерство на туризма.

Министърът заяви, че „Европейска столица на културата” е едно от най-значимите европейски културни събития, по мащаб и обхват, което дава както националното, така и международно признание за града като европейски културен център. Това несъмнено ще допринесе и за превръщането на България във все по-предпочитана дестинация сред чуждестранните посетители.

Министър Ангелкова цитира данни, според които през деветте месеца на 2018 г. в местата за настаняване с 10 и повече легла в Област Пловдив са пренощували близо 399 хил. лица, като се отбелязва нарастване от 9 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Реализираните нощувки са повече от 824 хил., отчитайки ръст от 4%. Приходите от нощувки пък надвишават 38,9 млн. лв., а увеличението е от 10,9 на сто в сравнение с периода януари – септември 2017 г.

„Това показва, че гостите, които избират града, предпочитат високо категорийните хотели и очакваме следващата година този ръст, по отношение на Пловдив, да бъде почти двоен“, каза министър Ангелкова.

Тя подчерта, че градът и регионът са сред най-важните отправни точки в трите вида дестинации, разработени от Министерството на туризма. В осемте културно- исторически дестинации Пловдив попада в „Българска архитектура и занаятчийство“.

През територията на област Пловдив преминава Родопската балнео и СПА дестинация, като градът попада и в обхвата на винено-кулинарната дестинация „Западна Тракия“ заедно с общините Пазарджик и Асеновград. Приключи съгласуването им с бизнеса и общините и балнео- и гурме дестинациите също ще бъдат дигитализирани и качени на страницата на министерството. В момента те се включват в единната интернет платформа с мобилно приложение на различни езици iLoveBulgaria.

Пред журналисти министърът коментира, че репортажите, които правят за Пловдив международните медии като CNN, BBC и National Geographic също допринасят за маркетинга и привличането на интереса на чуждестранните посетители. Министърът съобщи, че към момента най-голям заявен интерес към Пловдив има от немски и британски туристи, както и от гости от Гърция, Румъния, Турция, Сърбия, Македония, които са основните ни пазари. Интерес към града под тепетата проявяват и туристи от САЩ, Израел, Чехия, Полша, Китай и Япония, допълни министър Ангелкова.

Тя поясни, че Пловдив допринася за това интересът към България да бъде повишен, особено в сегмента културен туризъм. И добави, че целта на Министерството на туризма е да привлича вниманието към вътрешността на страната и ще продължи да подкрепя инициативите на местната власт да направят атрактивна за посетителите цялата страна. А, че вървим в правилната посока се доказва от данните, според които ръстът на туристическите визити на чужденци за периода януари-септември 2018 г. е 31% спрямо същия период три години по-рано, което представлява 1,9 млн. повече туристи в сравнение с 2015 г. , каза министърът.

Тя пожела успех на организаторите и местната власт за успешно протичане на всички събития, включени в програмата „Пловдив - Европейска столица на културата“.

В откриването на Х-ата среща в Пловдив участваха още Александър Държиков, заместник-кмет по култура и туризъм в Община Пловдив , Радост Иванова от Общинска фондация „Пловдив 2019“ и експертът Любозар Фратев. Официалното откриване на „Пловдив – Европейска столица на културата“ ще бъде на 12 януари, когато се очаква да има грандиозно шоу и множество посетители.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.