Фестивалният туризъм създава заетост, устойчиви форми и нови традиции

Фестивалният туризъм създава заетост, устойчиви форми и нови традиции Булфото (архив)
0

Приблизително 3 000 са фестивалите в България, като всяка година празничният календар се допълва от нови или изчезват досегашни, според данни на клъстер "Фестивалите в България".

Общ пътеводител на фестивалните събития в страната все още липсва, а отделни сайтове и организации се опитват да подредят част от празничните традиции или появяващите се нови инициативи. Фестивалният създава устойчиви форми на туризъм, той не само пълни хотелите, но и открива възможности за развитие на местния поминък, коментира Антония Титянова от "Фестивалите в България". Според нея календарът на клъстера търси равнопоставеност между най-малките фестивали и големите утвърдени празници.

Фестивалите и съборите в Родопите са съпътстващият туристически продукт, който довежда туристи в по-слабите сезони, когато липсват атракции, е мнението на Снежана Орлова, преподавател по туризъм. Златоград е добрият пример за създаване на нови фест традиции, поддържащи целогодишен туристически поток - празници на кафето, на чевермето, Балканска скариада, Трифониада, "Един пазарен ден", Делюви тържества.

Палитрата на фестивалите все повече се разнообразява

Палитрата на фестивалите все повече се разнообразява, българинът започва да се учи, че това е много добър модел да се привличат туристи към региона, допълва Титянова. Превръщайки местен обичай или традиционно блюдо в повод да се празнува, много малки селища успяват да привлекат посетители и туристи, надхвърлящи неколкократно населението на региона домакин. Във фест календара могат да се видят от странни по-странни празници, разчитащи на специализирана публика и ценители.
Виртуалният гид сред фестивалите открива Празник на шопската спържа и суджука, на картофа, на кестена, на райската ябълка, на смилянския фасул, Айляк парад, Международен фестивал на ледените фигури, "Греяна магия", "Лютеницотерапия", "Кукурузени усмивки" и др. Последователите на максимата "In vino veritas" имат още десетки поводи за празничен тост - Фестивал на виното "Дефиле на младото вино", Празник на пелина, Фестивал Хляб и Вино, Празник на младото червено вино, Арт салон "Любов и вино", Sofia Wine Spirit Fest, Фестивал на мелнишкото вино "Златен грозд", Дионисиеви празници "Калето", Международно изложение "Фестивал на виното и храната", Фестивал на виното Розе - Rose Wine Expo, Фестивал на виното и културното наследство "Августиада", Фестивал на рибата и виното.

Празникът на тиквата в Севлиево се доказва според Титянова като устойчив, добре организиран фестивал. Тя откроява историческите фестивали с възстановки сред новите, радващи се на интерес прояви. Сериозен поток от посетители привличат също кулинарните и фолклорни празници. Миндя Рок Фест доказва според представителите на клъстера, че успехът на фестивалите и празниците се крепи на енергията на креативни и предприемчиви организатори. В списъка с устойчиви фестивали все повече се открояват интересни събития в малки градчета и селца, разгърнати от инициативни екипи и най-често от местните читалища.

В дните около традиционния кукерски Песпонеделник в Широка лъка или Роженския събор, всички хотели в района са заети, а резервациите приключват месеци преди това, обясняват хотелиери.

Българските традиции се пренасят и във фестивали зад граница

Българските традиции се пренасят и във фестивали зад граница, организирани от космополитни българи. В клъстера проследяват проведения през октомври фест на българите във Валенсия. От тази есен е и информацията за българи, спечелили със светлинна композиция най-голямата награда на фестивал в Берлин.

Целогодишно в страната се провеждат специализирани събития, привличащи определена публика - в областта на колите, моторите, туризма и др. В Сопот всяка година пристигат парапланеристи от цял свят, напомняйки за ято птици, обясняват от "Фестивалите в България".

Фестивалите са начин да се привлече публика към дадена дестинация и хората да съпреживеят определена културна среда, според представители на клъстера. Експертите по празничния маркетинг допълват, че възпитаването на усет към фестивалния туризъм трябва да продължи в посока единна рекламна стратегия.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.