Хотелиери се гаврят с персонала с такса "пералня"

Хотелиери се гаврят с персонала с такса "пералня" Pixabay
24

Кръчмари и хотелиери се гаврят с персонала по морето. Такса "пералня", мухлясали квартири, стари манджи са само част от репертоара, който служителите са длъжни да търпят, пише в. "Телеграф".

В социалната мрежа има десетки затворени групи, в които бармани, сервитьори, камериерки и готвачи обменят горчив опит. Много често служителите се уговарят с бъдещия работодател онлайн или по телефона. Обсъждат се изискванията, условията, заплащането и т.н. Опарени обаче разказват, че обещанията драстично се разминават с действителността. Някои шефове оправдават ниското възнаграждение с осигуряване на квартира и храна. В същото време обаче собствениците на заведения и барове пестят пари от квартири, като намемат стая, в която настаняват по повече служители.

"Със старта на сезона ни настаниха в едностаен апартамент, а бяхме 5 момичета", жалва се сервитьорка във Фейсбук група на работещите по морето. Друг младеж пък разказва: "Работех като рецепционист в Слънчев бряг. По телефона ми беше обяснено, че ще спя в хотела. Така и стана, само че не бях в някоя от свободните саи, а в едно мазе без прозорци. Имах мухъл дори по възглавницата", разказва момчето.

Оплакванията за настаняване в занемарени или дори изостаени бунгала също са десетки. "Бяха ни осигурили бунгало, което беше пред срутване. Дори никнеше трева от сифона на мивката в импровизирана кухня. Освен това беше пълно с различни насекоми и беше на километри извън курорта, а нямахме превоз до работата", разказа младо момиче.

Някои работодатели пък си  измиват ръцете със собствениците на жилищата, в които настаняват персонала. Така например, въпреки че спането е безплатно, служителите си плащали са "екстри". Една от най-куриозните е такса "пералня". "Независимо от количеството на прането трябва да плащаме по 5 лв. за услугата", споделя работник в Златни пясъци.  Друг младеж пък разказва, е хазяинът му искал по 5 лв. допълнително на вечер, за да използва климатика в стаята.

24

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2018.06.29 | 09:26

    И после се оплакват, че нямат персонал. Няма и да имате. И когато осъзнаете, че качественият персонал ще повиши приходите ви, ще е късно! Нали внасяте украинци? И какво стана? Затрихте един бранш, който е доста печеливш в България. И вместо да строите безброй лъскави хотели и заведения, инвестирайте в обучение и заплати. Ще си се отплати.

    1. 2018.06.29 | 21:07

      Вие не разбрахте ли, че този, дето се прави на хотелиер, е просто един трол. Нито има хотел, нито е работодател, ама се прави на интересен.

    2. 2018.06.29 | 11:06

      Украинските работници са много по-качествени и ефективни. За това ги внасяме ако искаш да знаеш, както и турците и други имигранти.

  2. 2018.06.29 | 14:28

    Посетете сайта ни най-евтините ножчета за бърснене са при нас!!!
    nojcheta.eu

  3. 2018.06.29 | 11:04

    Хаха служител на хотел си мисли, че ще спи в една от стаите, където гостите спят, тия хора са пълни идиоти. Аз имам хотел и мога да ви кажа, че българските работници са от най-лошо качество. Мързеливи, крадливи и завистливи.

    1. 2018.06.29 | 13:40

      Почва се с малко, с пестене и умни решения. Не е нещо извънземно

    2. 2018.06.29 | 13:31

      Да питам (за един приятел), вие българските работодатели как точно събрахте начален капитал да построите хотели? Спестявахте от закуски? И сега ми говорите за колона, на кояте си го крепите.... Няма толкова двулични и нагли, като вас!

    3. 2018.06.29 | 11:55

      Говоря за по-голямата част от материала. Работодателите са единствената колона върху, която се крепи тая държава. Качествените хора бягат от тук, защото няма държава. Това сме ние, даваме си нещата безплатно на имигранти и чужденци.

    4. 2018.06.29 | 11:49

      Да ти сeра в устата, скaпан робовладелец! Вземи децата си да ти работят. Жена ти я коват в момента.

    5. 2018.06.29 | 11:37

      В много голяма грешка сте господин работодател! Имам дълъг стаж в подобен хотел, като финансист. Знам ви всичките бакии, лъжи и манипулации! Вие сте причината хората да бягат в чужбина. Българоубийци!

    6. 2018.06.29 | 11:34

      За съжеление четеш каквото ти се сервира и повтаряш като папагал. Просто не знаеш истината. С българите няма оправия. Добре, че има като нас някой останали работодатели да се движи тая лайняна държава и лайняните и жители.

    7. 2018.06.29 | 11:20

      Българските работодатели са прекалено алчни. Оборотите в хотелите са много добри, но въпреки това на персонала се плаща минимално. Това е подигравка с труда на работниците. После не питайте защо неможете да си намерите качествен персонал! Каквото посееш, това ще пожънеш!

  4. 2018.06.29 | 12:31

    До ,, просто аз"
    Да ти се срути хотела на главата !

    1. 2018.06.29 | 13:38

      И за това българите ще са прости и мизерни. Вместо да се подкрепят само си пожелават лошото. Ама пич хотелите ми няма да се срутят и си печеля яко паричките докато такива като теб се търкалят в калта. ;)

  5. 2018.06.29 | 12:27

    Такива сте булгаристанските работодатели и ,, бизнесмени "! Ще дойде време с кървави сълзи да ревете и да търсите персонал ! Помияри гадни !

  6. 2018.06.29 | 11:57

    Работил съм в счетоводството на хотел и съм потресен от алчността, наглостта и безочието на хотелиерите. Тези престъпници се подиграват с труда на персонала. Когато се подиграваш с хората, които ти изкарват парите, не очаквай нищо хубаво да ти се случи! Какъв изрод трябва да си, при месечна печалба от стотици хиляди, да бавиш заплатите на персонала с месеци? Да обясняваш, че няма пари и в същото време да си купиш новата S класа? Ето заради подобни боклуци българите бягат в чужбина, а България загива. Отделен въпрос, е че мамят и държавата, и общините с обороти, туристически такси и т.н.

    1. 2018.06.29 | 12:08

      Ти четеш ли какво пиша - работодателя бави заплатите на персонала с месеци, лъже че няма пари и в същото време си купува новата S класа! Работниците нямат пари да си купят храна, но кой го бърка, колата е по-важна. Морал!

    2. 2018.06.29 | 12:00

      Всеки нормален човек ще мами държавата. Аз не бих си дал спечелените пари на държавата-крадец за да може крадеца да си купи s-класа а не аз.

  7. 2018.06.29 | 11:49

    I POSLE REVAT HOTELIERITE,4E NJAMA PERSONAL-DA NJAMAT NIKOGA,DETO SE GAVRJAT S RABOTNIZITE SI TAKA.

  8. 2018.06.29 | 09:25

    Такова им е и отношенито и към летуващите .За това всички вече ходят в Гърция .

    1. 2018.06.29 | 11:03

      И в Гърция и в Турция и Сърбия, Черна Гора и в Румъния е по-евтино и обслужването е по-добро. Персоналът е внимателен и усмихнат. Този с мухъла по възглавницата, как да е усмихнат ми кажете? :) Луди са тези туристи да идват тук.

  9. 2018.06.29 | 09:10

    Седесаро-мутренската власт се гаври с народа и непрестанно вдига цените, та хотелиерит ще се засрамят...

    1. 2018.06.29 | 10:34

      Няма СДС-ари има наследници на комуняги, представящи се за демократи и креатури на ДС най-върли врагове на лявото!Истинските демократи бяха маргинизирани и недопускани до влатта още в самото начало на "демокрацията"!

  10. 2018.06.29 | 09:26

    Ами те затова ще плачат че нямат персонал. Трябва да променят манталитета си, ако искат да имат сигурна и обучена работна ръка. Ако тези млади хора са доволни догодина ще се върнат вече по-добри в това което правят. Но нашите "бизнесмени и хотелиери" мислят сезон за сезон и как да минат "тънко"

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.