20% от кетъринг фирмите с нарушения

20% от кетъринг фирмите с нарушения pixabay
0

От началото на годината при 20 на сто от общо регистрираните 464 кетъринг фирми са били открити нарушения. При извършените проверки са издадени 79 предписания и са връчени 4 акта за установяване на административни нарушения. Това показват данните на БАБХ за „Монитор“.

Най-често срещаните установени несъответствия са прекъсната хладилна верига, суровини без етикет, храни с изтекъл срок на годност, неправилно съхранение на суровини и готов продукт, липса на проследимост, неспазване на изискванията, касаещи помещенията и оборудването, както и нередовно водене на записи по системите за самоконтрол или липсващи такива. Обектите, регистрирани по Закона за храните на територията на страната с дейност „кетъринг“ към момента са 484. В София-град те са 81, а в останалите области на България – 383. За периода в тях са извършени 1663 проверки по официален контрол съгласно оценката на риска, 56 извънпланови и 16 проверки по сигнали и жалби от граждани.

Най-често свързваме кетъринга с доставката на храна вкъщи. Според председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Атанас Димитров в обикновените заведения делът на тези поръчки е около 15%, а във фирмите, които освен салон са и специализирани в доставка по домовете, като например повечето пицарии и други обекти за бързо хранене, делът им достига 30 на сто, или средно една пета. По думите на собственик на ресторант в столицата от кръчмите, които не предлагат пици за вкъщи, най-често се поръчва мешана скара с гарнитура като порцията е около 700 грама. За по-големи събирания се предпочитат комбинирани месни плата с гарнитури. В останалите заведения по-голямата част от поръчките обаче се пада на пиците.

От Комисията за защита на потребителите (КЗП) дадоха и няколко съвета за какво да внимаваме, ако ползваме кетъринг доставки. „На първо място потребителите трябва да проучат фирмата, която смятат да наемат“, казаха от КЗП.

Това включва да разгледат внимателно каталога и предлагания асортимент. При разговор може да се уточнят важни детайли като цени и количества, както и дали има отстъпка при по-голяма поръчка. Така ще можем да разберем и кои от посочените в каталога продукти са постоянно налични и кои трябва да бъдат поръчани предварително.

„Важен момент е мястото и времето на събитието, тъй като услугата е специфична - става въпрос за храна, която може да има различна трайност или да изисква специфични грижи“, коментираха от комисията.

В офертата трябва да присъстват видът на услугите, цената на всяка една от тях както и крайната цена на пакета, включително данъци и такси, предупредиха от регулатора.

На големи вечерни събития най-често се поръчват хапки, които са удобни за ядене. Цените започват от 10 - 15 лв. Офертите за кетъринг започват от 10 - 15 лв. При тях обаче липсва разнообразие от плата или разядки, а се предлагат до 20 хапки банички, минисандвичи, коктейлни хапки по избор или дори френски макарони. Ако дадем 18 лв., можем да получим 56 празнични коктейлни хапки, които включват 10 солени тарталети със сирена и свежи чери домати, 10 тарталети с катък с печена чушка, 10 порции домашен тарама хайвер и гръцка маслинена паста, 12 арабски хумус със зелени подправки върху хлебче и още 12 пушено филе, зелена салата, ароматен мус от сирена, канапе на хлебче. По-високите оферти започват от 40 лв. За тях взимаме по над 100 солени коктейлни хапки микс, които могат да бъдат с луканка, топено сирене, гъши пастет, краставички, чери домати, сусам и други. Най-скъпо за бърза поръчка за дома излиза, ако решим да си вземем суши, което би струвало 50 лв. за 50 хапки в различен стил.  При всяка оферта обаче трябва да се внимава и да се преглеждат коментарите и оценките, тъй като е възможно да останем разочаровани. Снимките на някои оферти изглеждат направени в домашни условия или изтеглени от интернет.

0

Избори

Спорт

Коментари

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.