Медийната компания, която създаде нюзрум изцяло от роботи

  • 28 май 2018 17:16

  • 3646
  • 0
Медийната компания, която създаде нюзрум изцяло от роботи
© Pixabay

На 13 февруари миналата година полубратът на севернокорейския лидер Ким Чен-ун беше убит на летище в Малайзия, а инцидентът предизвика ескалация на дипломатическото напрежение между Пхенян и Куала Лумпур. Успоредно с него обаче вниманието привлече и един прохождащ новинарски сайт, припомня Bloomberg.

В Япония новината за смъртта на Ким Чен-нам беше отразена най-напред не от водещите медийни гиганти, а от един малък стартъп.

JX Press Corp., която е създадена през 2008 г. от Кацухиро Йонешиге още по време на първата му година в колежа, успява да съобщи за събитието около половин час по-рано от водещите световни агенции. И то без да разполага с нито един журналист, нито пък с кореспонденти зад граница.  

Оказва се, че тайната на JX Press е комбинация между социалните медии и изкуствения интелект. Йонешиге и неговите колеги изработват инструмент, базиран на машинното самообучение, който търси най-актуалните новини в постове от социалните мрежи и впоследствие ги сортира и подрежда под формата на новинарски материали. На практика това е нюзрум, съставен изцяло от инженери, пише изданието. 
 
Самият Йонешиге разказва, че когато NewsDigest успява да отрази убийството на Ким Чен-нам преди големите телевизии, компанията получава много запитвания от водещите медийни групи, които искат да изпробват нейните технологии. 

Кацухиро Йонешиге, който в момента е на 29-годишна възраст, осъзнава опасната ситуация, в която се намират японските медии, още докато е в гимназията и работи за тематичен авиационен новинарски сайт. По думите му мейдийната индустрия работи с твърде много персонал и не генирира достатъчно приходи.

Неговият стартъп олицетворява начина на мислене на предприемачите от поколението на т. нар. "милениуми". Много от тях използват социалните мрежи, за да преобърнат механизмите, по които функционират цели индустрии.

Това е и нагледен пример за решаване на един от най-тежките проблеми на японската икономика - липсата на работна ръка, която се влошава с всяка изминала година заради застаряващото население.

Базираната в Токио JX Press разполага с персонал от 24 души на средна възраст от 29 години, като две трети от тях са инженери. Компанията предлага на пазара два основни продукта - абонаментната услуга за разпространение на новини Fast Alert и безплатното мобилно приложение NewsDigest.

Повече четете ТУК

Последвайте канала на

Novini.bg
3646 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини