Отива ли си черният петък?

  • 14 ноември 2018 12:27

  • 1595
  • 1
Отива ли си черният петък?
©

В края на ноември в доста от развитите страни идва Черният петък - денят, в който големи намаления и ексклузивни стоки и услуги се предлагат от различните магазини и брандове. Предлага се всичко - от техника, до дрехи и обувки, скъпи подаръци и какво ли още не.

В България Black Friday е едно от най-важните събития за пазаруване през годината. През тази година той се пада на 23.11.2018 г., както обикновено в петък, след Деня на благодарността в САЩ.

Според проучване, направено от black-Friday Global, над 60% от анкетираните знаят и очакват Черния петък. 43% от българите ще участват в деня и ще търсят стоки намалени за събитието.

Тези цифри изглеждат много апетитни за много бизнеси, защото огромното търсене обещава големи печалби, въпреки намаленията. Но има един тренд, който набира по-голяма скорост от традиционния Черен петък. Това е пазаруването онлайн по-време на уикенда след големия ден на намаленията.

Дигитален понеделник

Най-големият ръст на заинтересовани купувачи - както у нас, така и в Европа и САЩ, се наблюдава в покупките онлайн. Истината е, че повечето от големите намаления се предлагат от магазините и брандовете, позиционирани в моловете.

Това означава огромни опашки, навалици и като цяло неприятно преживяване. Ето защо над 20% от нашенците гледат за отстъпки не само по магазините, но и в интернет.

Тази промяна на поведението е много по-голяма в страните от Европейския съюз. Cyber Monday e реализирал 6.59 милиарда долара през 2017 г., в сравнение с 2.65 милиарда през 2015 г. Особеното е, че в Европа този дигитален понеделник се е превърнал в дигитална седмица и продължава от последния понеделник на ноември до края на месеца.

Великобритания, която традиционно е една от най-силно представящите се държави извън САЩ по време на Черния петък, се обръща към дигиталните продажби в по-голяма степен, отколкото във физическите магазини.

Аргос - един от огромните каталожни магазини, започва своята дигитална седмица на 15 ноември, а гигантът Амазон на 17-и. Промяната е сякаш очаквана за бизнесите и потребителите на острова, които нямат желание да са част от лудницата, която всяка година се показва по телевизията в американските магазини.

Хората пазаруват все по-умно

Едно от големите предимства на Черния петък е, че шопинг центровете, където са съсредоточени магазините, предлагащи отстъпки, реално привличат клиенти, които се интересуват единствено от едно-две определени неща и надеждата е, че примамливите цени ще развържат портфейла на потребителите и за други стоки.

Според проучване на P&G, броят покупки се увеличава, но парите, дадени за закупуване на една стока, намаляват. С пазаруването онлайн този импулсивен стимул да се купят повече намалени стоки не съществува. Потребителите купуват нещата, които са си набелязали, без да правят тези допълнителни импулсивни покупки.

Тоест, пазаруват по-умно. Онлайн пространството дава и възможност за по агресивни отстъпки от онлайн магазините, които нямат физически обекти. Тези два основни фактора са основен двигател на все по-големите обороти, реализирани онлайн - до степен, в която онлайн гиганта Alibaba заличи Черния петък от картата, като пусна огромни намаления по-време на Single’s Day - най-големия празник на младите хора в Китай.

В интернет може и през телефона

Друго предимство на Дигиталния понеделник и онлайн пазаруването е, че хората имат по-голям шанс да закупят желаната стока, както и по-богат избор от стоки, но най-важното е, че могат да пазаруват през телефона си. Според Salesforce, 64% от потребителите са разглеждали стоки онлайн през мобилните си устройства по време на седмицата на Дигиталния понеделник, а 43% от всички онлайн потребители са закупили стоки през телефона си в същия период.

Самите брандове, шопинг центрове и магазини са изпратили над 3 милиарда промоционални е-мейла и над 82 милиона SMS-а. Тези данни са ясен знак, че физическите магазини се дигитализират и започват да се отдръпват от Черния петък, залагайки все повече на следващата го седмица на дигиталното пазаруване.

Повече традиционни брандове ще предлагат отстъпки в 2018 г.

Онлайн вълната на поръчки набира скорост и от факта, че много компании, предлагащи традиционни услуги, също ще се включат в Дигиталния понеделник. Салони за красота, ремонтни услуги, увеселителни центрове и заведения се очаква да предложат специални промоции и цени в последната седмица от ноември.

Любопитното е, че за първи път нехарактерни за Черния петък бизнеси, като борсата за инвестиционно злато и обмен на валута Tavex, ще се включи в този евент, като ще предложат инвестиционни и подаръчни продукти с отстъпка, коментираха техни представители.

Платен материал

Последвайте канала на

Novini.bg
1595 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Ха, наздраве ... с младото вино.

2018.11.16 | 12:21

1

"В България Black Friday е едно от най-важните събития....(Молим, ма вЕрно?-б.м.) През тази година той се пада на 23.11.2018 г., ...след Деня на благодарността в САЩ."
ВЪПРОС: А каква е връзката на датата на "събитието" с Деня на благодарността в САЩ? Станахме ли 53-ят щат, пардоньте - територия, и там ще ходим ли без визов режим, с което вече 29 години се гаври с нас великият ни благороден и безкористен нов брат, който не си плаща наемите за военните бази в най-бедната европейска държава, пробутва ни честно най-скъпият ел. ток и т.н. и т.н.

Добави коментар

Водещи новини