Facebook ограничава услугата за предаване на живо

Facebook ограничава услугата за предаване на живо Pixabay
2

Компанията Facebook каза вчера, че затяга правилата за своята услуга за предаване на живо, преди среща на световни лидери, насочена към ограничаване на насилието в интернет след касапницата в Нова Зеландия.

Въоръжен мъж уби 51 души в две джамии в град Крайстчърч на 15 март, като предаваше нападенията на живо във Facebook. Това беше най-смъртоносната стрелба в мирно време в Нова Зеландия и предизвика призиви към технологичните компании да направят повече за борба с екстремизма при използването на техните услуги.

Facebook  каза в изявление, че въвежда политика на "едно провинение" за използването на нейната услуга за предаване на живо, предвиждаща временно ограничаване на достъпа на хора, срещу които е предприето дисциплинарно действие заради нарушаване на най-сериозните правила на компанията където и да е на нейния сайт.

Тези, които извършват нарушение за първи път, ще бъдат временно спирани да използват услугата за предаване на живо за определен период от време, каза компанията. Тя също така разширява обхвата на нарушенията, за които се предвижда временно спиране на услугата за предаване на живо.

Новозеландската министър-председателка Джасинда Ардърн каза, че промяната се отнася до ключов елемент от подета от нея инициатива за спиране на разпространението на насилието в интернет, известна като "Призива от Крайстчърч".

"Решението на Facebook да постави ограничения върху предаването на живо е добра първа стъпка към ограничаване на приложението, използвано като инструмент от терористи, и показва, че се действа по "Призива от Крайстчърч", каза тя в имейл от нейния говорител.

Facebook не уточни при какви нарушения ще се прилага политиката за едно провинение, нито колко дълго ще продължава временното спиране на достъпа, но говорителка каза, че при новите правила не би било възможно стрелецът да използва услугата за предаване на живо от своя профил.

Компанията каза, че планира да разшири ограниченията към други области в идните седмици, като започне от това да попречи на същите хора да създават реклами във Facebook.
Тя също така заяви, че ще финансира изследвания в три университета за методи за откриване на манипулирани медии, каквито системите на Facebook се мъчеха да засекат след нападението.

Ардърн каза, че изследванията са добре дошли и че редактираните и манипулираните видеозаписи на стрелбите в джамиите на 15 март са били премахнати бавно, поради което мнозина, включително тя, са ги видели да се излъчват във Фейсбук.
Фейсбук заяви, че в първите 24 часа след нападението е премахнала в световен мащаб 1,5 милион видеозаписа, съдържали кадри от атаката. Компанията каза в блогова публикация в края на март, че е открила над 900 различни варианта на видеото.

Ардърн ще председателства заедно с френския президент Еманюел Макрон на сеща в Париж, имаща за цел световни лидери и ръководители на технологични компании да подпишат обещание за премахване на съдържанието с насилие в интернет.

"Има още много работа за вършене, но съм доволна, че Фейсбук предприема допълнителни стъпки днес наред с Призива, и с нетърпение очаквам дългосрочно сътрудничество с цел социалните медии да станат по-безопасни, като се премахне терористичното съдържание от тях", каза тя.

Ардърн заяви в коментарна статия във в. "Ню Йорк таймс" в събота, че "Призивът от Крайстчърч" ще бъде доброволна рамка, която ангажира подписалите да предприемат конкретни мерки за предотвратяване на качването на терористично съдържание.

Ардърн не отправи конкретни искания към социалните медии във връзка с обещанието, но ги призовава "да предотвратят използването на услугата за предаване на живо като инструмент за излъчване на терористични нападения".

2

Избори

Спорт

Коментари

  1. 2019.05.16 | 10:33

    еее сега как ще предвам на живо като мятам салфетки в кръчмите

  2. 2019.05.16 | 10:06

    Не редактираната истина е само на живо. Всичките истерии за фалшиви новини, са прикрит страх на лъжците, че вече не могат да лъжат. Истината лесно се появява някъде в мрежата, а хората имат вградено усещане да я познават.

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

Още новини

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.