-
25 септември 2019 06:36
- 1018
- 1
Докато лятото преминава в есен, вечерите стават по-тъмни и валежите от дъжд зачестяват. Пътищата с дупки в тях могат да бъдат опасни както преди, така и след обилни валежи: рискът от аквапланинг се увеличава, когато водата насъбрала се върху пътната настилка няма време да изсъхне. Под гумата се образува водна възглавница, когато шарката на протектора не може да премахне водата между гумата и пътя. Това кара гумите да изгубят сцеплението си, както и управляемостта, поради което шофьорът не може вече да контролира автомобила.
Аквапланингът може да изненада дори и най-опитните шофьори, тъй като за жалост е невъзможно да се упражни предварително, предупреждават експертите. Те съветват, че сега е моментът всеки шофьор да провери състоянието на гумите си и налягането в тях.
Висококачествена лятна гума с достатъчна оставаща дълбочина на протектора е най-сигурният избор за мокрите есенни пътища. Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода.
В сравнителен тест, публикуван в изданието на World of Technology, едно от водещите автомобилни списания, от май 2019 г., износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление, отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм. В теста, новата гума, влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч, когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч.
С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно да смените гумите си, когато дълбочината на протектора падне под 4 мм, съветват специалистите.
Новата лятна гума също така ще намали спирачния път на мокра настилка, но въпреки това характеристики като сцепление на мокро и спиране на мокро не бива да се бъркат със склонността на гумата към аквапланинг.
,,Категорията за сцепление, посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, с други думи, как гумата се държи, когато спира на мокър асфалт. Въпреки това, склонността към аквапланинг не може да бъде извлечена от етикетите за гуми'', напомнят експертите.
В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата. Това ще направи колата по-податлива на аквапланинг.
Последвайте канала на
Свързани новини
Феноменален Григор прегази Алкарас и е на полуфинал!
Григор Димитров пред Sportal.bg: Доволен съм, че успях да поддържам високо ниво през целия мач
Левски ще търси продължаване на позитивната серия в най-старото столично дерби
Алкарас: Григор ме накара да се чувствам като 13-годишен
Арда и Крумовград се вкопчват в здрава битка
Христо Ценов и Теди Буков пред Sportal.bg - за Sofia Eagles, Везенков и бъдещето на клуба (част I)
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Акад. Денков: Дневният ред на обществото зависи от президента
29 март 202412:10
Габриел: От полза на държавата е да няма безвремие
29 март 202411:05
Радев за разговорите за служебен премиер: Когато изборът е лимитиран, той не може да доведе до най-добрия резултат
29 март 202411:09
Петкова: Проектът се нарича "Балкански поток", не "Турски", а обвиненията на ПП-ДБ са жалки брътвежи на едни безсилни хора
29 март 202411:08
ПП-ДБ обвиниха Бойко Борисов, че с "Турски поток" е осигурил старта на войната в Украйна
29 март 202410:38
Напрежението между "Възраждане" и Манол Пейков от ПП-ДБ в зала се пренесе в кулоарите на НС със зверски обиди
29 март 202409:35
Заместник-омбудсманът обясни защо е подала оставка
29 март 202410:06
Съдът отложи делото за оспорения резултат на изборите в столицата за 26 април
29 март 202411:27
Взрив в най-голямата петролна рафинерия в Румъния
29 март 202411:18
2019.09.25 | 07:34
Ми то при всеки дъжд го има този риск.
Ама вашите експерти са също толкова прости, колкото журналистите в сайта.